Virtuális valóság a baumá-n

2019. március 25.

A digitális innováció mind nagyobb hatással van hétköznapi életünkre, és nincs ez másképp az építőgép iparban sem. Hála a virtuális és kiterjesztett valóságnak (VR/AR), a felhasználók immár virtuális formában járhatják be a munkaterületeket, és találhatják magukat a történések középpontjában. Mindez nem csupán egy meghökkentően valós érzeteket keltő, igen szórakoztató kísérlet: a VR és AR technológiák felhasználhatók fejlesztés alatt álló termékek, prototípusok vagy eljárások bemutatására és forradalmian újszerű szemléltetésére, ez pedig új lehetőségek egész tárházát nyitja meg a vállalkozások előtt.

„A digitális munkaterülettel olyan felületet teremtettünk, amely lehetővé teszi az érdeklődők számára, hogy a kiállítók termékeit ne csak a konkrét standokon, hanem bármely helyszínen megtekinthessék, kipróbálhassák, így a virtuális valóság élménye által egy igazi VR kiállítóteret teszünk elérhetővé. A 2019-es baumá-n résztvevő cégeknek most első ízben lesz lehetőségük rá, hogy teljes egészében digitális módon mutatkozzanak be” – magyarázta Mareile Kästner, a bauma kiállítás igazgatója.

A napi üzleti tevékenységeket magas hozzáadott értékkel gazdagító virtuális élmény nem csak a tervezéssel és fejlesztéssel, de a képzésekkel, továbbképzésekkel és értékesítéssel kapcsolatban is merőben új lehetőségeket teremt. „Ha valósághű körülmények közt kívánjuk betanítani – például gépek karbantartására – az újonc munkavállalókat, vagy egyik ügyfelünknek szeretnénk elmagyarázni egy daru részletes működési elvét, ki sem kell mozdulnunk” – tette hozzá Mareile Kästner.

A bauma által kínált virtuális lehetőséggel már eddig is olyan vállalatok éltek, mint a zsalurendszereiről ismert Doka, a mérőműszer-specialista Trimble, a gépészeti megoldásokkal foglalkozó GEDA, az építőgépgyártó Bobcat vagy a védőeszközöket és biztonsági felszereléseket előállító uvex.

Fotó: Messe München

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2018 ©