Egy egész tesztvárost építenek az önjáró autóknak Amerikában

Harminckét hektáron épül egy tesztváros az amerikai Michiganben, hogy teszteljék a jövő önjáró autóit. Utánajártunk a nem mindennapi beruházásnak.

2015. április 10.

Harminckét hektáron épül az M-City nevű tesztváros az Amerikai Egyesült Államokbeli Michiganben. A beruházás célja, hogy valós körülmények között teszteljék a jövő önjáró, vezető nélküli autóit. Utánajártunk a nem mindennapi beruházásnak.

6,5 milliós költséggel épül Michiganban egy nagyszabású tesztpálya a jövő vezető nélküli, önjáró autói számára. Az Ann Arborban épülő pálya azonban nem akármilyen, megszólalásig hasonlít egy valós városi környezetre, csak embrek nélkül. A harminckét hektáron elterülő öt sávos utakat, kereszteződéseket, körforgalmakat, épületeket magában foglaló tesztváros nem mindennapi körülményeket teremt a jövő generációs okosautók tesztelésére. A sok tereptárgy céja, hogy az autók navigációs rendszere, bonyolult, akadályozott kilátással is biztonsággal haladjanak a pályán.

A beruházást felügyelő Peter Sweatman szerint a nagy autógyárak már sorbanállnak, hogy kipróbálhassák a pályát, és rengeteg kérést kapnak különböző bemutatók megtartására is. A projekt költségét egy az USA Közlekedéstudományi Intézete, a Michigani Egyetem, az olyan nagy autógyárak, mint Ford Motor, General Motors és a Toyota Motor alkotta konzorcium fedezte.

A beruházás a magasból

A tesztváros minden létező a valóságban is létező közlekedési helyzetet lemodellez, parkolók, buszöblök, de még építőgépes útakadályok is szerepelnek a pályán. Valós helyzetben ezeket is kell kerülgetnie az autósoknak. A projekt beruházói még olyan részletekre is ügyeltek, mint a mechatronikus gyalogosok, melyek váratlan pillanatban ugranak majd az autók elé, hogy teszteljék a robotvezető reakcióidejét, és azt, hogyan reagál egy váratlan helyzetben, és mennyiben tér el a reakciója egy élő vezetőtől.

Az M-City útjainak kivitelezése tavaly decemberben fejeződött be, jelenleg az épületeket húzzák fel, a tervek szerint a létesítmény július 20-án egy ünnepélyes megnyitóval nyitja meg kapuit

Fotó: Dailymail.co.uk

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©