Hazai céges hírek

2018. június 04.

Új építőanyag áruházak nyíltak Bács-Kiskunban, korszerűsítés nyáron, és publikálta eredményeit a Materplast. Céges hírek az országból.

Kecskemét, Soltvadkert

Újabb állomásként eddigi tüzép telepeik mellett június 1-jén Kecskeméten és Soltvadkerten is új építőanyag áruházakat nyitott az Akker-Plus Kft. építőipari cég. A Bács-Kiskun megyei Akasztóról induló vállalkozásként az 1990-es alapítást követően, 1993-ban Soltvadkerten, 1995-ben Kiskőrösön, 1999-ben pedig Kecskeméten nyitottak építőanyag kereskedést, 2011-ben Kiskőrösön barkácsáruházat, 2015-ben pedig Kalocsán műszaki szaküzletet adtak át.

Eddigi termékkínálatuk így - az építő- és burkolóanyagok, a nyílászárók, az építőanyag kiegészítők és a kemikáliák szélesebb termékskálája - mellett építőipari szerszámokkal és okos építőanyagokkal, azaz a közel nulla energiaigényű épületek építéséhez alkalmas árukészlettel bővül.

Több mint 10 milliárd forintos árbevételt ért el 2017-ben az Akker-Plus Kft. építőipari cég az előző évi 8,24 milliárd után, miután a tervezett 1 milliárd helyett 2,6 milliárd forinttal nőtt a cég kereskedelmi forgalma. A főként építőanyag és üzemanyag kereskedelemmel, illetve építőipari kivitelezői tevékenységgel foglalkozó, magyar tulajdonú vállalkozás alapító tagja Magyarország meghatározó építőanyag-kereskedelmi hálózatának, a Hufbau franchise-nak.

A vállalkozás jelenleg 4 település 5 telephelyén 150 munkavállalót foglalkoztat. Az Akker-Plus Tüzelő- és Építőanyag Kereskedelmi Kft. nettó árbevétele 2017-ben 10,116 milliárd forint, míg az előző üzleti évben 8,24 milliárd forint volt. A cég árbevétele szinte teljes egészében belföldi értékesítésből származik. A vállalat adózott eredménye tavaly 182 millió forint, míg 2016-ban 105 millió forint volt.

Csatai József tulajdonos, Zombor Gábor országgyűlési képviselő, Endrődi Ferenc Pál tulajdonos, ügyvezető, Gaál József alpolgármester és Turú Gábor tulajdonos a (b-j) Hufbau-Akker új építőipari áruháza avatóján Kecskeméten 2018. június 1-jén.

Vác

Május közepén fejeződött be a Váci Cementgyár 7 milliárd forintos korszerűsítése, a modernizált üzemet május 18-án avatták föl. A beruházásnak köszönhetően javul az üzembiztonság és a környéken élők életminősége. A portalanítást végző filtert korszerűbbre cserélték, így az üzem porkibocsátása a köbméterenkénti 20 milligrammos határérték harmadánál is alacsonyabb. Az új szűrőrendszer üzemzavar vagy áramkimaradás esetén sem engedi a porkibocsátást, emellett a környezetkímélő, ellenőrzött és biztonságos tüzelőanyagok arányát is emelik .

A  beruházó Duna-Dráva Cement Kft. (DDC) anyavállalata, a HeidelbergCement Group fenntarthatósági törekvése fogalmazta meg stratégiai irányként többek között az ökológiai lábnyom csökkentését. A 2016 májusában indult beruházás bejelentésekor közölték, hogy a korszerűsítés a 2020-as emissziós előírásoknak is megfelelő cementgyártást tesz lehetővé.

A Duna-Dráva Cement Kft. 50-50 százalékos tulajdonosa két németországi székhelyű építőanyag-ipari társaság, a HeidelbergCement AG és a SCHWENK Zement KG. A DDC cementet, transzportbetont, valamint kavics és beton-adalékanyag termékeket állít elő, cementtermékei 2015 óta viselik a Magyar és a Hazai Termék védjegyeket. Éves konszolidált árbevétele 2016-ban meghaladta a 44 milliárd forintot.

Budapest

A Masterplast 54 ezer euró adózás utáni eredményt ért el az idei első negyedévben, megduplázva az egy évvel korábbi 27 ezer eurós nyereséget - derül ki a a vállalat május közepén publikált beszámolójából. A nemzetközi számviteli standardok (IFRS) alapján készített konszolidált jelentés szerint a pozitív iparági környezetben 4 százalékkal nőtt az építőipari szigetelőanyagok gyártásával foglalkozó cég árbevétele az első három hónapban, meghaladta a 18,6 millió eurót a tavalyi első negyedévi 17,9 millió euró után. A márciusi rendkívüli hideg ugyanakkor átmeneti negatív hatást gyakorolt az árbevételre.

Az árbevételen belül továbbra is az elsősorban épület- és lakásfelújításokhoz kapcsolódó homlokzati hőszigetelő rendszerek adták a legnagyobb hányadot (44 százalékot), ahol az első negyedévben 4 százalékkal nőtt a forgalom. A bevétel 37 százalékát adó magyar piacon 7 százalékos volt a forgalom bővülése.

A Masterplast Nyrt. célja, hogy 2020-ra a régió vezető gyártó és disztribútor vállalatává váljon a szigetelési megoldásokhoz kapcsolódó termékek piacán. A vállalat tavaly ősszel bejelentett újabb, csaknem 6,7 millió eurós szabadkai beruházása révén olyan ágazatoknak is kínálhat majd termékeket, amelyek szorosan nem kötődnek az építőiparhoz. Az új, ipari divízió is fontos szerepet játszhat abban, hogy a társaság elérje a 2020-ra kitűzött 110 millió eurós bevételi és 7,5 százalék feletti EBITDA margin célkitűzést. A 2017-es árbevétel 89,6 millió euró volt. Az 1997-ben alapított Masterplast-csoportnak 9 országban van saját tulajdonú leányvállalata.

Forrás: MTI

Fotó: MTI/Ujvári Sándor

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©