Hírek Európából

Angliában helyreállították a világ első öntöttvas hídját, Berlinben óriási beruházás zajlik, Kalinyingrádnál pedig úszó LNG-terminált avattak. 

2019. január 25.

Angliában helyreállították a világ első öntöttvas hídját, Berlinben óriási beruházás zajlik, Kalinyingrádnál pedig úszó LNG-terminált avattak. Körkép a kontinens beruházásairól.

Egyesült Királyság, London

Történetének eddigi legnagyobb helyreállítási munkálatait követően újra megnyílt január 8-án a világ első öntöttvas hídja Angliában. 3,6 millió font (1,3 milliárd forint) költségű munkálatoknak köszönhetően a nyugat-közép-angliai Shropshire grófságban lévő Iron Bridge visszakapta eredeti vörösesbarna színét.

Az 1779-ben emelt szerkezetre, amely a körülötte fekvő, muzeális értékű iparterülettel együtt ma már a világörökség része, az ipari forradalom szimbólumaként tekintenek.Az egy éven át tartó helyreállítási munkálatokkal a Severn folyót átívelő hidat sikerült megőrizni a jövő nemzedékei számára.

Hat festő munkájának és 2400 liter festéknek köszönhetően a híd ma ismét olyan színű, mint ahogy William Williams megörökítette az Öntöttvas híd Coalbrookdale mellett (Cast Iron Bridge near Coalbrookdale) című 1780-as festményén, amely a vasszerkezetet ábrázoló egyik legkorábbi alkotás.

Kate Mavor, a helyreállítást végző műemlékvédelmi szervezet, az English Heritage vezérigazgatója a hétfő esti ceremónián elmondta, hogy az Iron Bridge-hez hasonló, történelmi jelentőségű építmények megóvása a szervezet elsődleges céljai között szerepel.

Az Iron Bridge egy korábbi fotón

Oroszország, Kalinyingrád

Oroszország európai exklávéjának számító Kalinyingrádi területen úszó cseppfolyósított földgáz- (LNG-) fogadó és visszagázosító állomást helyeztek üzembe. A január 8-án tartott ünnepélyes átadón részt vett Vlagyimir Putyin orosz elnök is, aki szerint az ország első úszó LNG-fogadó és visszagázosító termináljának üzembe helyezésével Kalinyingrád megye számára megszűntek a tranzitból fakadó kockázatok.

Hozzátette ugyanakkor, hogy a csővezetékes gázszállítás olcsóbb, gazdaságosabb, így az évi 2,7 milliárd köbméter gáz előállítására képes terminál valószínűleg tartalékkapacitás marad.

A nap folyamán leállították a szállítást a Minszk-Vilnius-Kaunas-Kalinyingrád csővezetéken, így a Lengyelország és Litvánia közé ékelődő orosz exklávé gázellátása teljes egészében terminálon keresztül zajlott. Az állomás napi 13,2 millió köbméter gáz előállítására képes, amivel kielégítheti a régió igényeit.

Az Interfax hírügynökség szerint új fogadó és cseppfolyósító terminál feladata a Kalinyingrádi megye gázellátásának biztosítása a litván gáztranzit esetleges zavarai esetén. A hírügynökség úgy tudja, hogy az üzem éves kapacitása 3,7 milliárd köbméterre futtatható fel.

Kalinyingrád látképe

Németország, Berlin

Berlin második világháború utáni történetének legnagyobb szabású magánberuházását indítja el a Siemens, a német fővárosban alapított iparvállalat 600 millió euróból (200 milliárd forint) építi meg új innovációs központját, erről szerdán írtak alá még tavaly ősszel, október végén megállapodást a városvezetéssel.

A vállalat számos lehetséges beruházási helyszínt megvizsgált, Berlin a többi között ázsiai és amerikai városokkal szemben került ki győztesen.

Az innovációs központot a vállalat "szülőhelyén", a Siemensstadt nevű negyedben építik ki. A városvezetés az infrastruktúra fejlesztésével, például a megfelelő internetkapacitás biztosításával és a műemléki védettségű ipari épületek átalakítását szabályozó előírások rugalmas alkalmazásával segíti a beruházást.

A Siemens Campus főleg kutatás-fejlesztési laboratóriumokból és technológiai innovációval foglalkozó induló vállalkozások - startup cégek - munkájához szükséges irodákból áll majd, de építenek szállodát, iskolát és 200 ezer négyzetméteren lakásokat is. A társaság egyebek mellett a mesterséges intelligenciával és az elektromos mobilitással kapcsolatos fejlesztéseit végzi majd a központban, amely 2030-ig épül fel.

A Siemens új városnegyedének látványterve 

Forrás: MTI

Fotó: Wikipédia/Nilfanion/A.Savin, Siemens.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©