Magyarországon is bővülne a barkácsipar McDonald's-a

2015. február 27.

Patinás helyen, a budapesti ötödik kerületi Duna Palotában tartotta éves sajtótájékoztatóját az osztrák 3e barkácsipari vállalat, mely Magyarországon is több bolttal rendelkezik. A lánc a boltjait franchise-rendszerben működtetheti, melyhez, ha megfelel, bárki csatlakozhat.

A sajtóesemény a vállalat tavalyi adatainak ismertetésével kezdődött, a 3e AG magyarországi forgalma 2014-ben is tovább bővült. A vállalat otthon, Ausztriában realizája bevétele döntő többségét, tavaly Ausztriában 398 millió eurót kalapozott össze, míg a nemzetközi bevétele ennek kevesebb mint harmada, 120 millió euró volt. A 3e Magyarország mellett Csehországban és Szlovákiában üzemel, itt Magyarországhoz hasonlóan pluszban zárták a tavalyi évet. Emellett jelen vannak Romániában és a Balkánon is, Montenegróban, Bosznia Hercegovinában, Horvátországban is hozták az elvárt számokat. Szerbiában mínuszos volt az év, a koszovói és albán piacon meg még nem számottevő a jelenlétük. Ennek ellenére összességében 4 százalékos forgalomnövekedést várnak a nemzetközi téren idén.

A 3e sajtótájékoztatóján - középen Günther Pacher, a 3e Handels- und Dienstleistungs AG vezérigazgatója, tőle jobbra Kelemen Gábor, a vállalat magyarországi képviselet-vezetője

Vidékre koncentrálnak

A vállalat 10 éve van jelen a magyar piacon a Let’s do it-üzleteivel, és elsősorban vidéken terjeszkedik. Ennek oka, hogy egészen eltérő üzletpolitikát folytat, mint a nagy alapterületű barkácshipermarketekkel dolgozó Praktiker vagy Baumax. A sajtótájékoztatón szóba került, hogy ezek a vállalatok azért kerültek válságba, mert túlvállalták magukat, a hatalmas alapterületű üzleteikben sok már nem barkácsipari termékek is megjelennek, melyek nem feltétlenül egy barkácsáruházba kellenének, hogy legyenek. A Baumax ki is vonul Magyarországról.

A 3e-üzleteihez ugyanis franchise alapon lehet csatlakozni, ha megszületik a megállapodás, a vállalat szakemberei az utolsó szögig felmérik az egyes partnercég üzletét, hogy lehet hatékonyan elhelyezni az árukat az üzletben, melyet rendszresen felül is vizsgálnak. Volt olyan barkácsbolt, ahol a betérő vásárlók csodálkoztak rá egy-egy termékre, hogy nem is tudták, hogy itt ilyen kapható, mire a boltvezető azt mondta, hogy már évek óta árulják. A Let’s do it-üzletben tehát a szortiment kihelyezéstől kezdve minden pontosan szabályozva van. A másik érdekesség a vállalat marketinpolitikája, melyben főleg a helyi, regionális sajtót célozza, országosan nem hirdet.

Nem érinti őket a vasárnapi zárvatartás

Újságírói kérdésre válaszolva elmondták, hogy a vasárnapi kötelező zárvatartásról szóló új törvény nem érinti őket, hiszen az üzleteik (ellentétben a barkácshipermarketekkel) eddig sem voltak nyitva vasárnap. Fővárosi üzletük nincs, és nem is terveznek, viszont további vidéki bővülést terveznek, olyan megyékben vagy megyeszékhelyeken, ahol eddig nem voltak jelen. 2014-ben négy önálló szakkereskedő, köztük az orosházi Vasex is csatlakozott a 3e csoporthoz, így Magyarországon jelenleg összesen huszonnyolc tagvállalat működik, melyek 11 Let’s do It-üzletet működtetnek. A vállalat bízik benne, hogy 2015-ben is legalább három-négy új tagvállalattal tudja a partnerei számát növelni.  

Egy Let’s do it üzlet

Fotók: Live PR, 3e AG

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Impresszum Előfizetés Lapszámok Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©