Németországra fókuszál a Schwarzmüller

A vállalat profitált a német piacon a platós járművek iránti megnőtt keresletből. Külön ide fejlesztettek billenő félpótkocsikat. Összefoglaltuk a lényeget.

2017. június 08.

Az 2016-os üzleti év folyamatban már a harmadik év volt, mikor a Schwarzmüller-csoport kitűzött növekedési tervét menetrendszerűen teljesíteni tudta. A 342 millió eurós árbevétel valamennyivel a tervezett cél felett áll, ez a 2015-ös értékhez (311 millió euró) képest 10%-os növekedést jelentett. A legyártott haszongépjárművek száma 7.799-ről 8.866-ra, 13,7%-al emelkedett. Az idei évre a vállalat további, 380 millió euróra való árbevétel-, és 9.500-as darabszámra való kibocsájtás-növelésre készül.

A múlt évben a magasabb árfekvésű termékek előállításával foglalkozó osztrák cég tevékenysége az összes főbb piacon sikeres volt. Ausztriában a piaci részesedés csekély növelésével megerősödött piacvezető szerepe: 2016-ban a hazai felvevőpiac számára 2.300 jármű készült. Emellett azonban a németországi értékesítés is lendületet vett, 1.920 kocsit gyártottak erre a területre, amely a 2015-ös darabszámhoz képest 20%-os növekedést jelent. Hasonlóan magas volt a százalékos növekmény Lengyelországban, Olaszország további 50%-al tornázta feljebb a büdzséjét, és Szlovénia ugyancsak kimagasló fejlődést mutatott fel. Csehország és Magyarország megtartotta piaci pozícióit. 

A 2016-os növekedés a távolsági áruszállítás bővülését követte le. A Schwarzmüller profitálni tudott a platós járművek iránti, megemelkedett keresletből: a vállalat ezeknél a kocsiknál a könnyű szerkezetet erőteljes felépítéssel ötvözte. A múlt évben a megnövekedett nemzetközi keresletet jól használta ki a cég, emellett 2016-ban a haszonjármű-szegmensben már több járművet gyártottak az építőipar számára: mindenekelőtt billencsek, de nehézgépszállítók is. Németország az a piaci fókuszpont volt, ahová - főleg tavaly - túlnyomórészt építőipari járműveket szállítottak, többek közt a külön erre a piacra kifejlesztett szögletes felépítményű, billenő félpótkocsikat. 

A vállalat logójával ellátott szobor a Schwarzmüller székháza előtt az osztrák-német határon található Freinberghez tartozó Hanzingban

Roland Hartwig, a cégcsoport ügyvezető igazgatója szerint jól halad a kompetencia-centrumok kialakítása, és már a szállítási határidő csökkentésében is vannak eredmények. Közel azonos dolgozói létszámmal nagyjából 1.000 járművel többet gyártottak, ezt a már meglévő erőforrások optimális felhasználásával sikerült elérniük. A folyamat döntő fázisa az idei évben zajlik majd le. A cég egy modern, komplex termelési módra áll át , így a vezető várokazásai szerint az igen változatos kiviteli igények ellenére képesek lesznek az egyedi járműveket rövid átfutási időn belül legyártani. Mindez komoly átalakításokat követel meg a gyártásban, a szerelési folyamatokban, mellyel év végéig kívánnak végezni. 

2017: a cél a 380 millió eurós árbevétel elérése

Ebben az üzleti évben a cég beruházásaiba rekordösszeg, 9 millió euró kerül majd befektetésre. Az aktuális, 2014-2020 közötti időszakra vonatkozó terv szerint összesen 30 millió eurót invesztálnak a gyártási szerkezet kialakításába, tehát a beruházásokra szánt anyagiak csaknem egyharmada ez évben kerül felhasználásra. Ezt az összeget mindhárom fő gyáregységben a gyártás további automatizálására, és a termékelőállítási folyamatok ésszerű, rugalmas kialakítására fordítja.

A legyártott járművek darabszáma 2017-ben 8.866-ról 9.500-ra, 7% körüli növekedéssel bővül majd. Ezzel párhuzamosan az ügyvezető ugyanis 380 milliós árbevétellel is számol, mely 11%-al haladja meg a tavalyi év hasonló összegét. A gazdasági keretfeltételeket a cégvezető pozitívnak látja, de a nemzetközi politikai viszonyok által keltett rizikófaktorok nem jósolhatóak meg előre . A haszongépjármű-iparág terén a 2016-os év egy átmeneti konjunkturális csúcspont volt, ién folytatódhat a növekedés, de annak üteme várhatóan nem éri el a tavalyit. 

Forrás és fotó: Schwarzmueller.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©