A Kubota V5009 az év dízelmotora

2019-ben a Kubota Corporation nyerte el a tekintélyes európai „Év Dízelmotora” díjat, ezzel először részesült japán vállalat a rangos elismerésben.

2019. február 20.

A Diesel International magazin az új V5009 motorért ítélte oda a címet a Kubotának, mely egyben az első alkalom, hogy nem nyugati gyártóhoz került a díj.

A nagy hengerűrtartalmú V5009 motorcsalád kifejlesztését egyebek mellett az Egyesült Államokban, az Európai Unióban és Ázsiában életbe lépő szigorúbb emissziós normák indokolták. Napjainkban már minden ipari gépgyártóval szemben alapvető elvárás, hogy a környezetvédelmi előírásoknak igazoltan megfelelő, kipufogógáz-utókezelő rendszerekkel ellátott erőforrásokat építsenek be termékeikbe. A Kubota komoly lépéseket tett a gépgyártók által támasztott igényeknek való megfelelés érdekében, mellyel az volt a vállalat célja, hogy a legnépszerűbb beszállítóvá váljon a 100 lóerő alatti tartományban. Az új V5009 révén a Kubota belépett a 200 lőerős osztályba is.

Amint Fabio Butturi, a Diesel International magazin főszerkesztője fogalmazott: „A díj méltó elismerése a Kubota japán mérnökei által végzett munkának, a DPF (dízel részecskeszűrő) rendszerbe vetett bizalmának, illetve a továbbfejlesztett regenerációs technológiáknak is. Az ötliteres kategória stratégiai fontosságú mind a mezőgazdaságban, mind az építőgépek dízelmotorjai esetében, emellett ez lehet a megfelelő méretű belső égésű motor az olyan nagyteljesítményű gépek hibrid hajtásláncaihoz, amilyenek például a nagyméretű kotrók.”

„A V5009 tökéletes motor ipari felhasználásokhoz, ugyanis jól ötvözi a megbízhatóságot és a teljesítményt, de akkor is kiváló arányokkal rendelkezik, ha a tömeget, a hengerűrtartalmat és a teljesítménygörbéket vetjük össze. Érdekesség, hogy a Kubota szakított a hagyományos japán visszafogottsággal, és az ötliteres motort már három évvel a sorozatgyártás megkezdése előtt, a 2017-es Las Vegas-i ConExpo kiállításon bemutatta, ami jól jelzi, mennyire fontos az új erőforrás a cég számára” – tette hozzá a főszerkesztő.

„Mivel a nagyteljesítményű és sokoldalú, ötliteres 09-es típuscsalád révén a vállalat új piaci szegmensekbe lép be, a V5009 sorozatgyártása újabb fejezetet nyit a Kubota történetében” – magyarázta Daniel Grant. „Több évnyi intenzív fejlesztőmunkát és tesztelést követően a motor megérett a piaci bevezetésre, és a Kubota motorfejlesztői joggal lehetnek büszkék az erőfeszítéseiket és odaadásukat megkoronázó díjra.”

Az „Év Dízelmotora” díj átadására a világ legnagyobb építőipari szakkiállításán, azaz a hamarosan kezdődő baumán kerül sor Münchenben. A Kubota történetének eddigi legszélesebb motorkínálatával készül a rendezvényre, melynek részeként megtekinthető lesz az új V5009 modell is.

 

Kubote BU Engine Europe sajtóközlemény

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©