Újra munkába állt a Balatonnál a sínfaló gépszörny

2015. március 24.

Újra munkában a kedvenc sínfaló monstrumunk, március 23-ától ugyanis elkezdődött a dél-balatoni vasútvonal felújításának második üteme. Összefoglaluk a gépszörny mostani teendőit.

Tavaly ősszel indultak a munkálatok a dél-balatoni vasútvonalon, ahol 32 kilométeren Lepsény-Szántód, Kőröshegy állomások között újítják fel a vasútvonalat, a vonatok a jelenlegi 60-80 helyett 100 km/órás sebességgel közlekedhetnek idén nyártól. A most visszatérő mintegy kétezer tonnás monstrum elsőként Siófok és Szántód-Kőröshegy között építette át az alépítményt, majd a felépítmény cserélő gép végezte el a zaj- és rezgéscsökkentő aljpapucsokkal előszerelt keresztaljak, sínek cseréjét. Ezzel párhuzamosan a szakemberek hagyományos, földmunkás technológiával kialakították a második vágányú szakaszok alépítményét, ott most fektetik a felépítményt és húzzák fel a zajárnyékoló falakat.

A vasútvonal korszerűsítését végző óriásgép a dél-balatoni vasútvonal fejlesztésének nyitóünnepségén Siófokon 2014. szeptember 9-én (MTI)

A PM-1000 URM géplánc 2015. március 23-án indult második útjára. Az következő 35 napban összesen több mint 15 és fél kilométeren fogja a meglévő vágányt átépíteni, így naponta közel 450 métert halad előre. A géplánc egyik legnagyobb előnye a hagyományos technológiákkal szemben, hogy a meglévő vágány alatt, annak elbontása nélkül végzi el az új alépítmény megépítését.

Április elején érkezik a helyszínre a Matisa P95 felépítmény cserélő géplánc, ami a több mint egy kilométer hosszú géplánc nyomában fogja cserélni a betonaljakat és síneket. A gépláncok éjjel-nappal haladnak majd, hogy a nyáron újraindulhasson a szakaszon a vasúti forgalom.

Idézzük fel videón is a gépszörny működését:

Fotók: MTI, Varga György, Videó: NFI Zrt.

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Impresszum Előfizetés Lapszámok Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2017 ©