Tesztelték a Rákóczi hidat

Február közepén lezajlott a Rákóczi híd próbaterhelése az 1-es villamos beruházáshoz kapcsolódóan. Összeszedtük a legfontosabb tél végi beruházási híreket.

2015. február 16.

Nem volt eseménytelen a Valentin nap az 1-es villamos beruházásánál, a február 14-15-ei hétvégén végezték ugyanis a szakemberek a Rákóczi híd próbaterhelését. Közben kiderült, olcsóbb az M0-ás továbbépítésének tervezése. Előtavaszi hazai hírszemlénk.

Befejeződött  a próbaterheléses teszt a Rákóczi hídon

Az 1996-ban átadott 494 méter hosszú, 6280 tonnás hídszerkezetet a február közepi hétvégi statikus és dinamikus próbaterhelés alatt mintegy ezer tonnával terhelték meg, a szakemberek többek mellett a híd állagát, a főtartóknál keletkező feszültséget vizsgálták. A tesztben két homkzsákokkal megpakolt Combino villamos és húsz tehergépkocsi vesz részt.

A teszt alapján jegyzőkönyvet készítenek, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt arról, hogy megindulhat-e a forgalom. Pozitív döntés esetén megkezdődhet a villamosvezetők képzése és vizsgáztatása és legkésőbb kora tavasszal megindulhat az utasforgalom az 1-es villamos új szakaszán.

Teherautók és Combino villamosok a budapesti Rákóczi híd próbaterhelésén 2015. február 15-én. (MTI) 

A HVG videója a tesztről:

Több mint százmilliót spórol az állam az M0-ás továbbépítésének tervezésén

Az eredetileg becsült nettó 430 millió forint helyett a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Vibrocomp Kft. nettó 298 millió forinttal nyerte az M0-s autóút nyugati szektora továbbépítésének környezeti tervezésére kiírt közbeszerzést. A két cég tett közösen a legolcsóbb ajánlatot, ezért nyertek.

A nyílt közbeszerzés kiírója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. volt. A feladat az M0-s autóút nyugati szektorának a 10. számú főút és az 1. számú főút közötti szakaszára a környezeti hatástanulmány és a Natura 2000 hatásbecslés elkészítése, és a környezetvédelmi engedély megszerzése.

A nyomvonal hossza mintegy 18 kilométer, amelynek több mint a fele több szakaszon alagútban vezet. Az érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs. A szakasz kivitelezése várhatóan a 2020-2027-es uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el.

Zajlik a vonatbefolyásoló rendszer kiépítése a békéscsabai vonalon

A fővárostól egészen az országhatárig építik ki az új EU-szabvány ETCS vonatbefolyásoló rendszer elemeit a békéscsabái vasútvonalon. A több fázisban megvalósuló nettó 115 milliárd forint összértékű beruházásokban már korszerűsítették a Gyoma-Békéscsaba vonalszakaszt, és tart  a békéscsaba vasútállomás felújítása.

A tavaly decemberben befejeződött vonalfelújításban több város pályaudvara is megújult, parkolók épültek. A békési megyeszékhelyen, melyről már mi is írtunk átépül a vágányhálózat, megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az átbocsátó képesség. A több mint 150 éves műemlék épület előtti teret parkosítják, megújulnak a vasútállomáshoz vezető útszakaszok és járdák, biztonságosabbá teszik a peronok megközelítését. A vágányok mellett több mint 2000 méter hosszban zajvédő falat létesítenek. A tervezett ütemezés szerint a beruházás minden eleme legkésőbb 2016 első felére elkészül. 

Nem dobnák el a felszedett síneket a Vajdaságban 

Pásztor István, a a Vajdasági Magyar Szövetség és vajdasági tartományi képviselőház elnöke szerint a Belgrád és Budapest közötti vasútvonal felújításánál lehetőség lesz arra, hogy a felszedett síneket újrahasznosítsák, és a rossz állapotban lévő  vajdasági vasút mellékvonalakon használják felújításra. A politikus február elején egy lapinterjúban beszélt a tervekről.

A tervek szerint már az idei utolsó negyedévben elinduló nagyszabású beruházás során kínai hitelből újítják fel teljesen a Budapest és Belgrád közti 350 kilométeres vasúti vonalszakaszt. Ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. Az óránként 160-200 kilométeres sebességet lehetővé tevő új vasúti pályán a vonatok menetideje több mint a felére csökkenhet. A vasútvonal kiépítéséről szóló megállapodást pedig tavaly decemberben írták alá Belgrádban. A vasútvonal kiépítését követően a Kínából a görög kikötőkbe jutó áru így kerülhet a leggyorsabban Nyugat-Európába.

Fotó:  MTI, Marjai János, Videó: Hvg.hu

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©