A 100 éves Cummins a baumá-n
2019. április 09.
A Cummins Inc. (CMI) néhány napja jelentette be a bányaipart kiszolgáló PrevenTech™ rendszer piaci bevezetését – az új digitális diagnosztikai- és felügyeleti megoldással lehetővé válik az eszközökkel kapcsolatos esetleges rendellenességek korai felismerése. A PrevenTech által folyamatosan végzett elemzés segít mérsékelni a meghibásodások termelésre gyakorolt negatív hatását, valamint hatékonyabbá teszi a karbantartások és javítások ütemezését, ezáltal javítva a bányaüzemek termelékenységét.
A PrevenTech magasszintű konnektivitást, big data-alapú technológiákat és fejlett analitikai rendszereket párosít a gépészeti egységekhez, ezzel segíti a teljesítményt befolyásoló problémák gyorsabb, pontosabb azonosítását és diagnosztizálását, melyhez a legmodernebb IoT-technológiákat és globális biztonsági normákat használja fel. A három különböző szolgáltatási csomaggal elérhető PrevenTech megfelelő rugalmasságot kínál az egyedi tevékenységek támogatásához. Ennek részeként az ügyfeleknek lehetőségük nyílik rá, hogy maguk kövessék nyomon és felügyeljék a bányászati berendezéseket, de igénybe vehetik a Cummins szakértőit is, akik figyelemmel kísérik a különféle gépeket, és valós időben tesznek személyre szabott javaslatokat.
A Cummins Digital Accelerator nevű belső technológiai inkubátor-csoportjából származó források szerint a bányaipart kiszolgáló PrevenTech szolgáltatás bevezetésére még 2019 áprilisában sor kerül, később pedig a vállalat ki kívánja terjeszteni a rendszert más piacokra is, beleértve a közúti és nem közúti építőgépek szegmensét is. A PrevenTech iránt érdeklődő ügyfelek értékesítési kapcsolattartójukhoz vagy a Cummins helyi forgalmazójához fordulhatnak további tájékoztatásért.
Elektromos minikotró-prototípus a Cummins standján
Az egyenként 4,4 kWh kapacitású, Cummins BM4.4E típusú rugalmas akkumulátor-modulokkal felszerelt 3,5 tonnás kotró-prototípust úgy tervezték, hogy képes legyen végigdolgozni egy teljes műszakot, melyet követően legfeljebb három óra alatt feltölthető. Mivel nem bocsát ki semmilyen gázt, zajszintje pedig igen alacsonyan marad, a gép ideális, ha bel- vagy külvárosban végzett munkákra kerül a sor.
A kotró energiaellátásáról nyolc darab BM4.4E modul gondoskodik, melyek sorba kötve összesen 35 kWh kapacitást biztosítanak. A gépben alacsonyan elhelyezett akkumulátor-modulokat a Cummins tervezte és gyártja. A Li-ion technológiának köszönhető kiemelkedő energiasűrűség mellett a cég által fejlesztett vezérlés alkalmazásával a töltöttségi szint lassabban csökken, így a gép tovább működhet egyetlen feltöltéssel. Az akkumulátorok moduláris kialakítása egyben azt is jelenti, hogy szabadon hozzáigazíthatók más alkalmazásokhoz és munkaciklusokhoz is.
„Stratégiánk szerves részét képezi, hogy párhuzamosan többféle megbízható meghajtás-változatot is fejlesztünk. Erőforrásainkkal 100 éve állunk ügyfeleink sikerének szolgálatában, a Baumán pedig ismét bebizonyítottuk, hogy élen járunk az iparág reformjában, és a legmodernebb alternatív meghajtások kidolgozására irányuló innovációban. Örömmel folytatjuk partneti együttműködésünket azokkal a vállalatokkal, melyekkel közösen az ágazat legkorszerűbb technológiáit fejlesztjük és teszteljük.” - mondta Julie Furber, a Cummins elektromos meghajtásokért felelős alelnöke.
Cummins Sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?