Vegyes negyedéves eredmények a Holcimtől

A bevétele nőtt, az értékesítése viszont csökkent az első negyedévben a Holcimnak. Az indiai eladások negítívan, az európaiak pozitívan befolyásolták a számokat.

2013. május 10.

164 százalékkal nőtt a Holcim svájci központú cement- és betongyártó vállalat nettó bevétele az elmúlt negyedévben - olvashatjuk a vállalat honlapján szerdán közzétett negyedéves jelentésben. Az elemzők a jó eredményt cég költséghatékonysági fejlesztéseinek tudják be, és az ausztráliai érdekeltség részesedésének átadásából származó bevételeknek.

Korábban már hírt adtunk róla, hogy a Holcim 25 százalékost részesedést adott el a partnerének, a Heidelberg cementgyártónak az általuk közösen birtokolt Cement Australiában. Így az idei évtől már fele-fele arányban birtokolják az ausztrál konszernt.

Ennek ellenére a nettó értékesítés összességében 7,2 százalékkal csökkent, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) pedig 9,5 százalékkal. A Holcim a csökkenést az indai leányvállalatok rosszabb teljesítményének tudja be, viszont Latin-Amerikában és Európában jobban teljesített a vállalat.

Ami a jövőt illeti, a Holcim növekedésre számít cementértékesítésben idén, a készre kevert beton eladási mutatói viszont várhatóan nem érik majd el a tavalyi szintet. A cég elsősorban az ázsiai-csendes-óceáni térségben, Észak-Amerikában és Latin-Amerikában számít a cementeladások növekedésére az idén.

(A kép forrása a holcim.com)

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©