Zajlik az esztergomi vasútvonal felújítása

Az árvízi kényszerpihenő után folytatódik a Budapest-Esztergom vasútvonal középső, Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti szakaszának felújítása.

2013. június 17.

Az árvízi kényszerszünet után újra folytatódnak a munkák a Budapest-Esztergom vasútvonal Pilisvörösvár-Piliscsaba szakaszán. A felújítás után gyorsabbak lehetnek a vonatok.

A Budapest és Esztergom közötti 53 kilométer hosszú vasúti pálya felújítását három szakaszban végzi a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Zrt.. Ezek a szakaszok budapesti északi vasúti Duna-híd és Pilisvörösvár, Pilisvörösvár és Piliscsaba, illetve Piliscsaba és Esztergom között.

A középső, Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti szakasz felújítását a Szemafor Konzorcium nyerte el még 2012-ben. A konzorcium vezetője az A-Híd Építő Zrt., tagjai még a Vasútépítők Kft. és a H.F. Wiebe GmbH & Co. KG. A projekt végső határideje idén december 30-a, amely most az árvízi munkálatok miatt vélhetően csúszni fog.

A projektben ugyanis nemcsak a vasúti pálya hanem a peronok, a vasúti kis- és nagyműtárgyak, csatlakozó utak is megújulnak, P+R parkolók, perontetők, valamint az ezekhez kapcsolódó közműkiváltások épülnek.A beruházó 28 műtárgy átépítésével számol, köztük az egyik legnagyobb a pilisvörösvár Tó utcai háromnyílású közúti aluljáró átépítése (címlapkép). Van ahol a régi műtárgyat teljesen elbontják, és helyette újat húznak fel, ilyen a Pilisvörösvár Kálvária utcai és az Őrhegy utcai közúti felüljáró és a Piliscsaba Bajcsy-Zsilinszky úti közúti aluljáró is.

pilisvorosvar 01

Új vágányok és peron a piliscsabai állomáson a felújítás alatt lévő Budapest-Esztergom vasútvonalon (MTI)

A felújítást követően a vonatok mostani 60 kilométer per óra utazási sebessége a beruházó reményei szerint 80 kilométerre fog nőni, így Esztergom felől vasúton gyorsabban lehet majd elérni a fővárost. A projekt szerződéses ára közel 10,5 milliárd forint.

(Forrás: MTI, A-Híd Zrt.)

(A képek forrása MTI, Fotó: Máthé Zoltán)

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©