Jelentős növekedéssel számol a Masterplast

A vállalat várakozásai szerint a 2017-es 90 millió eurós bevételüket 2020-ra több mint 110 millió euróra emelhetik.

2018. január 03.

A Masterplast-csoportnál azzal számolnak, hogy az 2017-es 90 millió eurós bevételük 2020-ra több mint 110 millió euróra emelkedik.

A 1997-ben alapított Masterplast-csoport a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb építőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalata. A társaság a 2016-ban meghirdetett stratégiáját dolgozza át, hogy 2020-ra a régiósan is meghatározó gyártó és forgalmazó szereplőjévé váljanak a szigetelési megoldások piacán. A vállalat a 2017-es évre 2,4 millió euró adózott profittal számolt, ugyanez 2018-ban 2,8 millió euró lesz előrejelzésük szerint - hangzott el a társaság decemberben tartott sajtótájékoztatóján. 

Jók a régiós kilátások

A Masterplast eredményeire pozitívan hat, hogy a régió meghatározó piacain építőipari konjunktúra van. A cégcsoportnak 9 országban van saját tulajdonú leányvállalata, és további 30 országba értékesíti termékeit. Magyarországon, Romániában, Lengyelországban és Szlovákiában is felfutást tapasztalnak, ami az előrejelzések szerint a következő években is kitart. A balkáni piacokon a konszolidáció jelei mutatkoznak. Szerbiában javuló feltételekre lehet számítani az ország európai uniós csatlakozásának előkészítésével. Egyre élesebb a verseny ugyanakkor az építőipari termékek kínálatában, és a munkaerőpiaci kihívások is éreztetik hatásukat.

A Masterplast az elmúlt években 15,1 millió eurót ruházott be Szabadkán az idén záruló fejlesztéssel együtt. A káli tevékenységet is fejleszteni fogják, bővítik a portfóliót, növelik a kapacitást.

A vállalat célja, hogy növelje az eladott áruk közt a saját gyártású termékek (üvegszövet, gipszkarton profilok, habfólia) részarányát, és optimalizálja a termékkínálatát. Emellett a jól szállítható, a meglévő profilhoz jól illeszkedő termékekre (például tetőfólia, gipszkarton profilok) fókuszálnak.

További eleme a stratégiának, hogy a cég kutatja az építőipar mellett további szektorokban is az üzleti lehetőségeket is, ilyen például a csomagolóiparban és a nem építőipari felhasználásra szánt üvegszövetek piacán is.

Szabadkai beruházás

Az ősszel bejelentett, közel 6,7 millió eurós újabb szabadkai beruházás lehetőséget teremt a Masterplast számára, hogy bővítse a termékválasztékot. A fejlesztés révén új, az építés-kivitelezésben használt üvegszövettípusok gyártását kezdhetik meg Szabadkán, emellett pedig lehetőség lesz arra, hogy általános ipari hasznosításra speciálisabb, kompozit üvegszöveteket is előállítsanak.

A beruházással a cég javítja a létesítmény belső logisztikai lehetőségeit is, új utak, parkolók kialakításával. Emellett bővítik a telephely energiaellátását az új kapacitások és további jövőbeni fejlesztések kiszolgálására, a fejlesztéseket tervek szerint idén kezdik is fejezik is be.

Forrás: MTI, Masterplast

Fotó: Masterplast

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©