Célegyenesben a Crossrail alagútépítése

London főpolgármestere indította útjára a város alatt dolgozó fúrópajzsokat, melyek hamarosan végeznek a munkával. Utánajártunk a projektnek.

2015. március 30.

Célegyeneséhez érkezett a londoni Crossrail építése. A brit fővárost a föld alatt átszelő nagyszabású vasútépítési projekt fúrópajzsainak már csak 750 méter kell, hogy a két irányból fúrt alagutak találkozzanak. 

Március 27-én Boris Johnson, London főpolgármestere indította ünnepélyesen útjára a Crossrail fúrópajzsait a leendő Liverpool Street-i állomásnál 42 méterrel a föld alatt. Ezzel az összesen 41 kilométer új alagút építésének utaolsó szakaszába lépett a projekt. A fúrást vágző két fúrópakjzs, Victoria és Elizabeth 27-én fordultak a célegyenesbe. A főpolgármester lassú, de szorgalmas gépszörnyetegeknek nevezte a fúrópajzsokat. A projekt teljesen átalakítja majd London életét.

Boris Johnson főpolgármester (jobbról a második) indította útjára a fúrópajzsokat március 27-én (Crossrail Press Office) 

A Crossrail projekt több évtizedes előkészítés után 2009-ben kezdték el építeni Londonban, 2012 nyara óta dolgoznak a fúrópajzyok. Az első vonatok 2018 közepétől fognak futni rajta. Az építkezés méretei szerint a Crossrailt nem túlzás a kontinens jelenleg zajló legnagyobb építési projektjének nevezni. Az új föld alatti vonal megépítése során vasúti összeköttetést alakítanak ki az London elővárosai között a belvároson központján keresztül, mely nagyban megkönnyíti az elővárosi közlekedést a brit főváros életében. A vonal teljes hossza 118 kilométer lesz, melyből 41 kilométer a teljesen új építésű alagútban vezet.
 
A Crossrail nyomvonala fontos közlekedési csomópontokat érint; nyugaton Maidenhead és a Heathrow repülőtér felől a már meglévő vasútvonalon haladnak majd a szerelvények, majd az új vasúti alagútban haladva érintik a Paddington és a Liverpool Street pályaudvarokat. Ezután a vonal kettéágazik: az egyik irányban Stratford pályaudvara előtt újra a felszínre érve lehet majd utazni Shenfieldig, míg a másik irányban – részben a felszínen és egy a Temze alatti alagúton át – Abbey Wood felé. Ezen a vonalon folyótól délre találkozott most a két fúrópajzs. Mary és Sofia, melyeket speciálisan a Crossrail építésére terveztek, más-más típusú talajban végzi a munkát. Mary a város alatti, míg Sofia a folyó alatti speciális viszonyokra van kiképezve.
 
Ha elkészül a Crossrail, várhatóan legalább negyed órával fog rövidülni a London központjába, a mostani találkozási ponttól, Woolwich állomástól a Bond Streetre tartó utazás. A Heathrow reptérre pedig 40 perc alatt érhetnek az utasok.

Fotó: Crossrail

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©