Felpörög a magyar-szlovák határon a közlekedésfejlesztés

A következő hét évben megduplázódik a Magyarország és Szlovákia között a közlekedési kapcsolatok száma.

2013. augusztus 29.

A következő hét évben megduplázódik a Magyarország és Szlovákia közötti határszakaszon átívelő közlekedési kapcsolatok száma. A kormány szerint a két ország között nem volt még ilyen nagyobb léptékű, közös fejlesztési program, mely most indult el.

Kedden avatták fel a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Zemplénagárdot és a szlovákiai Nagytárkányt (Veľké Trakany) összekötő utat, ahol jelen volt Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára is. A több mint 1,5 millió eurós beruházás révén a magyar oldalon két kilométernyi út épült meg Zemplénagárdtól a határig, a szlovák oldalon pedig forgalomtechnikai beavatkozásokat és útfelújítási feladatokat végzett el a kivitelező KE-VÍZ 21 Zrt. konzorciuma a korábban már elkészült útszakaszon.

A beruházás a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében valósult meg, a projekt vezetője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., partnere a nagytárkányi önkormányzat volt. A közúti kapcsolatok számának növelése azonban nem ért véget ezzel a programmal. A két ország miniszterelnöke a július 2-án megtartott magyar-szlovák csúcstalálkozón állapodott meg a két ország közötti közlekedési kapcsolatok átfogó fejlesztéséről.

 szlovákia 01

Belevágnak a fejlesztésbe - Szijjártó Péter, államtitkár a Zemplénagárdot és a szlovákiai Nagytárkányt összekötő új út átadásán Zemplénagárd közelében (MTI)

A megállapodás alapján Magyarország és Szlovákia történelmének legnagyobb léptékű, közös fejlesztési programja indult el, amelynek első lépéseként előkészítik 46 új kapcsolat megépítését és 14 már meglévő felújítását, akadálymentesítését. Második lépésben ezek közül huszonöt közúti-, folyami- vagy kompkapcsolatot választanak ki, amelyeket a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban megépítenek.

A határkeresztező kapacitások fejlesztésének ötven százaléka a tervek szerint Borsod-Abaúj-Zemplén megyében valósul meg. Döntés született már egy Ronyva-híd megépítéséről Abaújvár és Kenyhéc (Kehnyec) között, hamarosan átadják a határátkelő utat Kékednél, emellett vizsgálják a határ menti vasúti összeköttetés helyreállításának lehetőségét is. Országszerte összesen 115 kapcsolat előkészítése és kivitelezése zajlik.

Nagyobb térképre váltás Forrás: MTI A kép forrása MTI Fotó: Miniszterelnökség

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©