bauma: új Yanmar motorok
2019. március 21.
Gázüzemű ipari motorok: 4TN88G, 4TN98G
A két új fejlesztésű, LPG-vel (azaz autógázzal) üzemelő, US EPA Tier2, CARB Tier4 és EU Stage V kibocsátási normáknak megfelelő modell a 2019-es Baumán mutatkozik be első alkalommal. A maximális teljesítmény 45 kW a 4TN88G, illetve 63 kW a 4TN98G esetében.
A Yanmar számára a tiszta üzemű, alacsony zajkibocsátású motorok piacra dobása kiváló módja a termékpaletta megerősítésének. Ezen túlmenően a vállalat tervezi kettős üzemű modellek bevezetését is, melyek LPG-vel és hagyományos üzemanyaggal egyaránt működtethetők. A gázüzemű erőforrások csupán igen csekély mennyiségű szilárd részecskét bocsátanak ki, ráadásul a dízelekhez viszonyítva csendesebbek is, ezért ideális megoldást jelentenek, ha zárt terekben vagy sűrűn beépített helyszíneken kell dolgozni, ahol a károsanyag-kibocsátás az egyik legfőbb szempont.
4TN98G
A Yanmar több mint 30 évnyi tapasztalattal rendelkezik gázüzemű motorok terén. E komoly szakértelem, valamint az ipari dízeltechnológiák beható ismerete tette lehetővé a cég számára, hogy megalkossa az egyedi gázüzemű erőforrásokat, melyek nemcsak kitűnő teljesítményt és kedvező fogyasztást kínálnak, de kompakt méretük mellett az ipari alkalmazásokhoz elengedhetetlen tartósság és megbízhatóság is jellemzi őket. Ennek köszönhetően a Yanmar minden eddiginél hatékonyabb megoldásokat kínál, ami azt jelenti, hogy a vevők gépeivel tökéletesen kompatibilis dízel- vagy gázüzemű erőforrásokkal képes kiszolgálni a legkülönfélébb igényeket.
Modell Hengerűrtartalom Teljesítmény Emissziós normák
4TN88G 2,2 L 45 kW US EPA Tier2, CARB Tier4, EU Stage V
4TN98G 3,3 L 63 kW US EPA Tier2, CARB Tier4, EU Stage V
Ipari dízelmotorok akár 155 kW teljesítménnyel: 4TN101, 4TN107
A két nagyteljesítményű ipari dízelmotor (a 105 kW maximális teljesítményű 4TN101, valamint a 90-155 kW teljesítményű, kétfokozatú turbófeltöltésű 4TN107), melyek világpremierjére a 2018 áprilisában megrendezett párizsi Intermat vásáron került sor, szintén kiállításra kerülnek a baumán. Újdonságként bemutatkozik a 4TN107 egyfokozatú feltöltésű változatának dízel oxidációs katalizátoron (DOC), részecskeszűrőn (DPF) és szelektív katalitikus redukción (SCR) alapuló utókezelő rendszere.
4TN107
Az utókezelő-rendszer a Yanmar megbízhatóságáról ismert DPF regenerációs technológiáját hasznosítja, mely korábban már jól vizsgázott a közös nyomócsöves TNV motorcsalád esetében. Emellett a vállalat kifejlesztett egy keverőelem nélküli SCR-megoldást, ami a keverőelemmel szerelt rendszereknél alacsonyabb ellennyomást eredményez, ennek folytán szabadabban tervezhető a jármű kipufogócsövének kialakítása.
Igazodva a motorok szélességéhez, a sztenderd utókezelő-egységek kompakt méretűek, ez pedig lehetővé teszi a Yanmar számára, hogy többféle optimális elrendezés-változatot kínáljon a különféle építőgépekhez, mezőgazdasági berendezésekhez és anyagmozgató eszközökhöz. Így egyszerűbbé válik a vevő számára a motor beépítésével kapcsolatos tervezés, valamint javul a hozzáférhetőség. Mivel a kiszolgálás nem igényel különleges szerszámokat, csökken a karbantartásra fordítandó idő és nő a rendelkezésre állás.
Modell Hengerűrtartalom Teljesítmény Emissziós normák
4TN101FHT 3,8 L 55-105 kW US EPA Tier4 Final, EU StageV
4TN107FHT 4,6 L 90-110 kW US EPA Tier4 Final, EU StageV
4TN107FTT 4,6 L 127-155 kW US EPA Tier4 Final, EU StageV
Yanmar sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?