bauma: új Kubota motorok

2018-as rekordévét követően a Kubota Business Unit Engine Europe történetének legszélesebb erőforrás-kínálatát készül bemutatni a bauma 2019 kiállításon. 

2019. március 14.

2018-as rekordévét követően a Kubota Business Unit Engine Europe (BUEE) történetének legszélesebb erőforrás-kínálatát készül bemutatni a Németországban megrendezendő bauma 2019 kiállításon. A termékpaletta a cég azon meggyőződését testesíti meg, hogy a jövő nem egyetlen üzemanyagtípus köré fog épülni a nem közúti gépek piacán. 

Kubota D902-T

A Kubota hosszútávú globális üzleti stratégiája szerint a piacokat teljes mértékben le kell fedni a különféle alkalmazásoknak és üzemanyagtípusoknak – gázolaj, benzin, LPG, CNG – megfelelő, illetve opcionálisan kettős üzemű motorokkal. Emellett a Kubota arra is felhasználja az idei bauma vásárt, hogy bemutassa hosszútávú üzleti stratégiája egyik legfontosabb elemét, amely nem más, mint a 2018-as párizsi Intermat rendezvényen debütált mikro-hibrid motorprototípus továbbfejlesztett változata. A baumán kiállítandó termékpaletta fénypontjai közt ott lesznek a nemrég piacra dobott V1505-CR-T és D902-T modellek is.

Kubota V1505-CR-T

Emellett a Kubota standján szintén megtalálható lesz a nagy várakozás övezte új 09-es sorozat is, amely előreláthatóan 2020-ban fog forgalomba kerülni mint globális motorplatform – a továbbfejlesztéseknek köszönhetően a motorcsalád nem csak az EPA Tier 4 és az európai Stage V, hanem az újonnan életbe lépő kínai emissziós normáknak is megfelel. Ezen túlmenően az érdeklődők a 2018-as Intermat kiállításon koncepcióként színre lépett új mikro-hibrid motor átdolgozott változatával is megismerkedhetnek.

A nagy hengerűrtartalmú V5009 motorcsalád kifejlesztését egyebek mellett az Egyesült Államokban, az Európai Unióban és Ázsiában életbe lépő szigorúbb emissziós normák indokolták. Napjainkban már minden ipari gépgyártóval szemben alapvető elvárás, hogy a környezetvédelmi előírásoknak igazoltan megfelelő, kipufogógáz-utókezelő rendszerekkel ellátott erőforrásokat építsenek be termékeikbe. A Kubota komoly lépéseket tett a gépgyártók által támasztott igényeknek való megfelelés érdekében, mellyel az volt a vállalat célja, hogy a legnépszerűbb beszállítóvá váljon a 100 lóerő alatti tartományban. Az új V5009 révén a Kubota belépett a 200 lóerős osztályba is.

Kubota V5009

A Kubota történetének eddigi legszélesebb motorkínálatával készül a bauma vásárra, melynek részeként megtekinthető lesz az új V5009 modell is.A V5009 tökéletes motor ipari felhasználásokhoz, ugyanis jól ötvözi a megbízhatóságot és a teljesítményt, de akkor is kiváló arányokkal rendelkezik, ha a tömeget, a hengerűrtartalmat és a teljesítménygörbéket vetjük össze. Érdekesség, hogy a Kubota szakított a hagyományos japán visszafogottsággal, és az ötliteres motort már három évvel a sorozatgyártás megkezdése előtt, a 2017-es Las Vegas-i ConExpo kiállításon bemutatta, ami jól jelzi, mennyire fontos az új erőforrás a cég számára.

„Mivel a nagyteljesítményű és sokoldalú, ötliteres 09-es típuscsalád révén a vállalat új piaci szegmensekbe lép be, a V5009 sorozatgyártása újabb fejezetet nyit a Kubota történetében” – nyilatkozta Daniel Grant, a Kubota menedzsere. „Több évnyi intenzív fejlesztőmunkát és tesztelést követően a motor megérett a piaci bevezetésre, és a Kubota motorfejlesztői joggal lehetnek büszkék az erőfeszítéseiket és odaadásukat megkoronázó díjra.”

A Diesel International magazin az új V5009 motorért ítélte oda az "Év dízelmotora"  címet a Kubotának, mely egyben az első alkalom, hogy nem nyugati gyártóhoz került a díj. Az „Év Dízelmotora” díj átadására a világ legnagyobb építőipari szakkiállításán,  a hamarosan kezdődő baumán kerül sor Münchenben. 

Amint Fabio Butturi, a Diesel International magazin főszerkesztője fogalmazott: „A díj méltó elismerése a Kubota japán mérnökei által végzett munkának, a DPF (dízel részecskeszűrő) rendszerbe vetett bizalmának, illetve a továbbfejlesztett regenerációs technológiáknak is. Az ötliteres kategória stratégiai fontosságú mind a mezőgazdaságban, mind az építőgépek dízelmotorjai esetében, emellett ez lehet a megfelelő méretű belső égésű motor az olyan nagyteljesítményű gépek hibrid hajtásláncaihoz, amilyenek például a nagyméretű kotrók.”

Kubota, Diesel International

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©