Szeptember 2-ára került a helyére az épülő miskolci elkerülőút a Sajó felett átivelő hídja. A szerkezetet centiméterenként számítógépes eszközökkel tolták a helyére.
A 104 m hosszú öszvérhíd felszerkezetét a Sajó mellett kialakított munkaterületen, a helyszínen szerelték össze. Ezt a technológiát ritkán alkalmazzák, de a Sajó árvízveszélye miatt szükséges volt a helyszíni szerelőtér kialakítása, hiszen csak így oldható meg, hogy a szerkezetet, amit egyéb esetben a vízben szerelnek össze az esetleges árvíz ne veszélyeztesse.
A pályalemezzel együtt a híd mozgatott össztömege 1084 tonna, melyet 117 méter hosszan két db, kettős működésű hidraulikus sajtóval, ezeken átfűzött feszítő rudakkal, szerelőcsőrök segítségével tolnak, folyamatos számítógépes ellenőrzés mellett. A híd végső munkálatait az aszfaltozást és a szigetelést már betolt állapotban fogják elvégezni.
Az épülő Sajó-híd szerkezetének betolása Miskolcon 2014. augusztus 29-én (MTI)
Az elkerülő
Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékben biztosítva a térség településeinek árvíz problémáját. A közlekedők az 5.8 km hosszú, 2x1 sávos utat 2015 késő tavaszán vehetik birtokba. A tavaly ősszel kezdődött elkerülő út teljes nyomvonalán befejeződött a humuszolás, a töltésépítés is hamarosan a végéhez közeledik.
Az árvízvédelmet biztosító arnóti körtöltés földmunkáit befejezték, most a zúzalékos út építését végzik. Az összegyűlt árvizet egy 4,5 km hosszú 120-160 m széles vápa fogja elvezetni a Sajóba. A vápa teljes szakaszán a humuszolással a vállalkozó itt is elkészült már, közel 800.000 köbméter földet kitermeltek. Az utat 2015 késő tavaszán tervezik átadni. A kivitelezést a KCC 2013 Konzorcium végzi, nettó 13.9 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv forrásaiból.
Forrás: NFI
Fotó: MTI, Fotó: Vajda János