Átadták a Győr-Pápa főút új szakaszát
2023. október 16.
Győrszemre, Tét, Gyarmat és Takácsi településeket elkerülve valósult meg a Győr és Pápa közötti 2x2 sávos 83-as főút közel 36 kilométer hosszon. A megépült szakaszon 23 db műtárgy készült. A Pápa – Győr közötti szakaszon megépült 6 különszintű csomópont (Pápa-észak, Gyarmat, Tét-dél, Tét-észak, Győrszemere, és Koroncó csomópontok), míg Győr bevezető szakaszán 2 szintbeni turbó típusú körforgalmú csomópont. Az élővilág és a közlekedésbiztonság fokozása érdekében a szakasz teljes hosszán vadvédő kerítés, valamint 1 vadátjáró és 5 vadátjárásra alkalmas objektum épült. Az új nyomvonalon létre jött főutat, 2x2 sávos keresztmetszettel, fizikai elválasztással, emelt, 110 km/h megengedett sebességhatárral alakították ki.
A beruházás részeként a 83. számú főút – pápai repülőtéri 2x1 sávos bekötőút is megvalósult, amely a Pápa keleti elkerülő első ütemének is tekinthető. A több mint nettó 90 milliárd forintból megépült 83. számú főút új építésű nyomvonala közvetlenül mintegy 181 ezer ember életébe hoz majd pozitív változást. A projekt egyik érdekessége, hogy az alap és kötő aszfaltrétegek gumiőrlemény bedolgozásával létrehozott gumibitumen felhasználásával épültek meg, ezáltal is elősegítve a hulladék újrahasznosítás innovatív megoldását. A technológia a MOL innovációjának köszönhetően már széles körben elérhető országosan is. A közúti infrastruktúra fejlesztése – a közvetlen és közvetett elérhetőség javulásával – pozitív hatással van a térség gazdasági folyamataira, katalizátora lehet gazdasági fejlődési folyamatoknak. Ipari, mezőgazdasági fejlesztések indításához, felgyorsításához, valamint logisztikai központok és folyamatok kialakításához járulhat hozzá.
A 83. számú főút Pápa-Tét dél csomópont és a 8315 jelű Repülőtéri bekötőút szakaszának munkálatait a Duna Aszfalt Zrt. bruttó 56,1 milliárd forintból, a Tét dél csomópont-Győr szakaszával kapcsolatos feladatokat, a SOLTÚT Kft. bruttó 58,7 milliárd forintból végezte el. A projekt megvalósítása európai uniós, IKOP (IKOP-4.1.0-15-2016-00003 ) forrásból történt.
Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?