Átadták a világ leghosszabb ferdekábeles közúti hídját
A brit uralkodó nyitotta meg hétfőn Skóciában a világ leghosszabb ferdekábeles szerkezetű közúti hídját.
A Queensferry Crossing nevű híd jellegzetessége, hogy a három pilonból kiinduló tartókábelek ferdén lefutva közvetlenül a hídtesthez csatlakoznak, vagyis nem hosszirányban futó főkábelekről ágaznak le függőlegesen. A híd a skót főváros, Edinburgh tágabb környezetét köti össze Skócia északi vidékeivel a Firth of Forth, vagyis a Forth folyó széles deltatorkolata felett átívelve. A Queensferry Crossing 2,7 kilométer hosszú, és a hídtest legmagasabb pontja dagály idején is 210 méter magasságban húzódik a vízfelszín felett. Ez azt jelenti, hogy a híd alatt 48 kétszintes londoni városi busz férne el egymásra rakva.
A híd éjszakai látványa
A hídon, amelynek építése 2011-ben kezdődött, a munka legintenzívebb szakaszában tízezernél is többen dolgoztak, és a 13 millió munkaóra alatt 35 ezer tonna acélt és 150 ezer tonna betont építettek be a királynő által a hétfői megnyitó ünnepségen "lélegzetelállítónak" nevezett szerkezetbe. A beruházás 1,35 milliárd fontba (450 milliárd forintba) került. A 91 esztendős II. Erzsébet királynőt a megnyitóra elkísérte 96 éves férje, Fülöp edinburghi herceg is, jóllehet ő hivatalosan már a múlt hónapban visszavonult a közszereplésektől.
A Queensferry Crossing a harmadik híd a Firth of Forth felett. Az előzőt 53 évvel ezelőtt szintén II. Erzsébet királynő nyitotta meg, az első pedig még a XIX. században épült. Az új hídon a tervek szerint évente 24 millió jármű haladhat át. Az autókat és főleg a magas építésű kamionokat és buszokat szélterelő elemek védik a Firth of Forth nagy erejű, váratlanul támadó hírhedt széllökéseitől.
A hidat hivatalosan 120 évi élettartamra tervezték, de szakértők szerint ennél jóval hosszabb ideig is fennmaradhat. A hétfői megnyitó ünnepség fénypontjaként a Queensferry Crossing felett a brit királyi légierő (RAF) Red Arrows nevű híres műrepülő századának egy egysége is átrepült, alant pedig flottafelvonulást tartottak.
Egyéves mélyponton a brit építőipar bővülése Hídépítés ide vagy oda, egyéves mélypontot ért el az Egyesült Királyság építőiparának bővülése augusztusban - derül ki az IHS Markit gazdaságkutató intézet szeptember elején közölt adataiból. Az Egyesült Királyság építőiparának beszerzésimenedzser-indexe (BMI) augusztusban az 52,0 pontos elemzői várakozásokat jelentősen alulmúlva, 51,1 pontra esett az előző havi 51,9 pontról. Az adat 2016 augusztusa óta a legalacsonyabb. Az építőipari aktivitás összességében csekély mértékben emelkedett az év nyolcadik hónapjában, a kereskedelmi célú építőipari tevékenység viszont visszaesett. Az IHS Markit építőipari beszerzésimenedzser-indexe több mint 170 nagy-britanniai vállalati beszerzési menedzser körében végzett felmérésének eredményén alapul. |
Forrás: MTI
Fotó: Wikipédia/KlausFoehl
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?