Átadták az egri gyorsforgalmi utat
2020. július 20.
A kivitelezés első ütemében 2017 nyarán megkezdődött Eger és Andornaktálya között az északi ütem 4 kilométer hosszú szakaszának és két kapcsolódó útszakasznak az építése. A munkálatoknak már egy évvel később érezhető eredménye volt. 2018 júliusában elkészült a 850 méteren korszerűsített 252. sz. főút, míg augusztusban a 3 kilométeres 253. sz. út (korábban 2502. j. út) Andornaktályát elkerülő szakasza. A kivitelezést a Colas csoport végezte.
2018. november 7-én adhattuk át a közlekedőknek a teljes északi ütemet, az andornaktályai Olajosok úti újonnan épült aluljárót, valamint az M25-ös autóút és a 253. sz. főút átkötésénél épült külön szintű csomópontot. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a HE-DO Kft. és a KM Építő Zrt. végezte.
Eger gyorsforgalmi bekötésének második és egyben „záróakkordja” az összesen 14,5 kilométer hosszú déli ütem megépítése volt, amellyel a mai naptól teljessé vált az M25 autóút.
A kivitelezési munkálatokat 2018 márciusában kezdte meg a Colas Hungária Építőipari Zrt. és a HE-DO Kft. végezte uniós és hazai forrás felhasználásával, nettó 37 milliárd forint értékben. A 14,5 km hosszú, új nyomvonalú, 2×2 sávos, burkolt leállósáv nélküli déli ütem keretében az M3 autópályán az M25 autóút bekötésénél egy olyan teljes értékű csomópont készült, amelyre minden irányból fel- és le lehet hajtani.
A 3. sz. főútnál és a maklári bekötésnél külön szintű felüljárók épültek. Az M25-ös autóút tervei eredetileg nem tartalmazták a maklári bekötő út kialakítását. A megvalósításáról szóló kormánydöntés csak 2017. augusztus 29-én született meg. A szintén a mai napon, a déli ütemmel együtt átadásra kerülő 1,1 km-es, 2×1 sávos bekötő út közvetlen összeköttetést biztosít Maklár déli iparterülete és az M25-ös autóút között, így téve gyorsabbá az M3-as autópálya elérését. Az új nyomvonalú bekötő út mellett egy körforgalmat is építettünk, és a csomóponttól délre a 251-es számú főút azon hiányzó szakaszát is felújítottuk, amely közvetlenül csatlakozik a már említett, 2012-ben elkészült 2,6 km hosszú útszakaszhoz.
Az M25-ös déli ütemének keretében megtörtént a 3. sz. számú főút szükséges korrekciója is. A közlekedés zavartalanságának biztosítása érdekében Maklár és Nagytálya közigazgatási határán lévő földút átvezetésére aluljárót építettünk. Füzesabony és Nagytálya közigazgatási területén egy-egy vadátjáró létesült, és épült két híd az autóút átvezetésére a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal és a Laskó-patak felett.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósult meg uniós és hazai forrás felhasználásával.
NIF Sajtóközlemény, 2020.07.20.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?