Az ország egyik legmodernebb vasútállomása épül Székesfehérváron

Mintegy negyvenmilliárd forintból újul meg a székesfehérvári vasútállomás, amelyet várhatóan 2016-ban adnak át. Gyorsabban mehetnek majd a vonatok.

2015. szeptember 16.

Mintegy negyvenmilliárd forintból újul meg a székesfehérvári vasútállomás, amelyet várhatóan 2016-ban adnak át.

A 2016-ban záruló beruházás során az ország egyik legmodernebb vasútállomása jön létre Székesfehérváron, amely tovább erősíti a város közlekedési csomóponti szerepét. A pályaudvar vágányhálózata a peronokkal együtt a tervek szerint az év végére készül el, melyeket az elektronikus biztosítóberendezések üzembe helyezését követően, várhatóan 2016 második negyedévében adnak át a vasúti forgalomnak.

A vágányoknál októberig a Nagykanizsa felőli részen a kitérőknél végeznek munkát, ezért Szabadbattyán felé csak egy vágány használható addig, Veszprém és Komárom irányában pedig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A teljes vágányépítés 2016-ban fejeződik be a Budapest és Börgönd felőli oldal új kitérőinek és vágánykapcsolatainak megépítésével, az ideiglenes peronok elbontásával és a teherpályaudvari vágányok építésének befejezésével.

Munkagépek dolgoznak a székesfehérvári vasútállomáson 2015. május 6-án (Székesfehérvár.hu)

A projekt során két forgalmas külön szintű kereszteződés is megújul. A munkálatok előreláthatólag a Hosszúsétatéri gyalogos aluljárónál október végéig, míg a Széchenyi úti közúti aluljárónál az év végéig tartanak.

2016 végére a jelenlegi 40-20-10 kilométer/órás megengedett sebesség helyett az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, míg a mellékvágányokon 40 kilométer/óra lesz a vonatok megengedett sebessége.

Az építési munkák a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósulnak meg, 85 százalék európai uniós és 15 százalék hazai forrás biztosításával, csaknem nettó 25 milliárd forintból, míg az új biztosítóberendezést nettó 8,5 milliárd forintból építi ki a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. A projekt bruttó összköltsége meghaladja a 40 milliárd forintot. 

Fotó: Székesfehérvár.hu

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©