Beindult a Közút
2021. április 20.
Egy hónapja láthattak neki a nagyobb léptékű útfelújítási munkáknak a kivitelezők, az első rendbe tett szakaszokat hamarosan újra birtokba vehetik az autósok. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. gondozásában országszerte közel 150 munkaterületen 55 milliárd forint értékű beruházás zajlik a közlekedők kényelme és biztonsága érdekében összesen 342 kilométeren.
A közlekedési hálózatok megfelelő műszaki állapota fontos a magyar emberek, a hazai vállalkozások és az egész gazdaság számára. A kivitelezők munkagépei a téli üzemeltetési időszak végeztével, március közepén tértek vissza a közutakra. Az egy hónapja megindult útfelújítások elsősorban a mellékutakon emelik a szolgáltatási színvonalat, a helyközi buszjáratokét is.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: „A közlekedési hálózatok fejlesztése a járványhelyzetben sem lassult le, a beruházásokkal az elmúlt egy évben a tervezett tempóban tudtunk előrehaladni. 2021-ben a tavalyihoz képest kétszeres hosszban, összesen több mint ezer kilométeren kezdődhetnek meg az útfelújítási munkák. Az akár 300 milliárd forintot is elérő összértékű beavatkozások elsődleges célja a vidéki életminőség, a kistelepülések megközelíthetőségének javítása.”
A jelenleg zajló beavatkozások közül több is más közlekedési módok jobb használhatóságát célozza: egy 2,7 kilométeres szakaszt újítanak fel a Tiszaföldvár vasútállomáshoz, körforgalmat építenek a Tiszakécske hajóállomáshoz vezető úton. A 33-as főúton az önkormányzati beruházásban készülő Debrecen-Kismacs kerékpárutat átvezető csomópont épül. Több mint 5 kilométeren újul meg a Soltvadkert-Szeged, a Szarvas-Szentes és a Tokaj-Taktaharkány összekötő utak egy-egy szakasza.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kifejtette: „Közútkezelői oldalról is hatalmas előrelépést jelent, hogy ilyen nagy volumenben valósulhatnak meg idén útfelújítások. A projektek harmada már javában zajlik, a következő hónapokban is folyamatosan indulnak újabb és újabb munkák. Ha a kivitelezőkkel együtt az eddigi ütemben tudunk továbbhaladunk, a 2021-es az elmúlt tíz év legnagyobb mértékű közutas beruházási programja lehet.”
Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?