Csaknem 12 kilométerrel lett hosszabb az M3-as
2014. október 15.
Átadták az M3-as autópálya új, a 49-es főúttól Vásárosnaményig tartó 11,9 kilométer hosszú szakaszát pénteken, a kétszer két sávos sztrádarész nettó 15,5 milliárd forintból, uniós és hazai forrásból épült meg.
A 11,9 km hosszú szakaszt mindössze 350 munkanap alatt, 450 munkagép bevonásával 160 fő építette. A szakaszon többek között 4 felüljáró, 2 vadátjáró, közel 2 kilométeren vadvédő kerítés épült. Az építést az M3 KRASZNA 2012 Konzorcium (Magyar Aszfalt Kft., KÖZGÉP Építő-, és Fémszerkezetgyártó Zrt., Colas Hungária Zrt.) végezte. A beruházás uniós támogatással valósult meg.
Az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény között két szakaszban épült ki. Az első, 33,8 kilométer hosszú autópálya szakasz Nyíregyházától a 49-es út mellett lévő Őr községig tart, ezt 2013 elejétől már használhatják a közlekedők. Ez a szakasz az Új Széchenyi Terv keretében nettó 31,9 milliárd forintért épült meg.
Az M3-as autópálya 49. számú főút - Vásárosnamény közötti, újonnan átadott szakasza az őri csomópont közelében 2014. október 10-én.
A kormány reményi szerint az új út bekapcsolja majd ezt a térséget Magyarország és Európa vérkeringésébe is, amivel évtizedes álmuk teljesült a szatmári és beregi embereknek. Míg másfél évtizede több mint 4 óra alatt juthattak el az autósok Vásárosnaményból a fővárosba, a fejlesztéseknek köszönhetően mára másfél órával csökkent az utazási idő. A pálya négy települést érintve jut el Vásárosnaményig, innen már csak alig több mint 20 kilométer az országhatár. A határfalu Beregdarócig vezető következő szakasz építése később várható.
Térképen:
Forrás: MTI, NFI
Fotó: MTI, Balázs Attila
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?