
Déli körvasút: helyén a Szerémi úti híd
2025. április 23.
A különleges technológiával zajló művelet során a hatalmas hídelemet fokozatosan juttatták végleges helyére. A Déli Körvasút építésének jelenleg folyó, második ütemében a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb forgalmú és jelentősen kapacitáshiányos szakaszán, a budapesti Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítja fel és bővíti a vasúti összeköttetést az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM).
A Szerémi út feletti új vasúti hidat több, egyenként 10-17 tonnás elemből, a helyszínen szerelték össze a szakemberek az elmúlt időszakban, majd a precíz beállítást, hegesztést és a korrózióvédelmi munkálatokat követően megtörtént a közel 250 tonnás szerkezet helyére tolása. A hídszerkezet egyben, a közúti és villamosforgalom megállítása nélkül kerül a helyére.
A Déli Körvasút építése az elmúlt 100 év egyik legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése. A körvasút nemcsak a fővárosi, de a teljes hazai közlekedés szempontjából is az egyik legfontosabb beruházás; a három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is ezen az útvonalon halad át, illetve a vonalszakaszon található a magyar vasúthálózat legfontosabb Duna-hídja, ahol a Dunát keresztező vasúti forgalom több mint 95%-a bonyolódik. Az új vágányok megépítésével javul az elővárosi vasúti közlekedés, a kapacitásbővítéssel a budapesti utak körülbelül napi 60 ezer gépjármű forgalmától mentesülhetnek, a megépülő két vasúti megállóhely pedig a megtelés határán álló vasúti fejpályaudvarokat tehermentesíti.
ÉKM sajtóközlemény. Galéria:






