Egymilliárd dolláros villamos Dubajban

A város legforgalmasabb részein kanyarog a nemrég átadott mintegy 11 kilométer hosszú vonal. Összeszedtük, mit kell tudni az új dubaji luxusvillamosról.

2014. december 12.

Már egy hónapja működik, és légkondicionált állomásokkal és elegáns első osztályú kocsikkal szállítja utasait az Egyesült Arab Emírségek első villamosvonala.

A 10,6 kilométeres vonal a gyorsan fejlődő város turisták körében is népszerű délnyugati partvonalán kínál közlekedési alternatívát az autókkal szemben. A 17 állomásosra tervezett vonal nemrég átadott első szakaszán 11 állomás található, amelyek mindegyike zárt és légkondicionált. A vonal most átadott, 10,6 kilométer hosszú, tizenegy megállót érintő első szakasza Dubaj legsűrűbben lakott részein fut végig. A tervek szerint a maradék két szakaszt, és a hozzájuk tartozó hat állomást 2016-ig fejezik be. 

Dubaj Dzsumeira negyedében halad az Egyesült Arab Emírségek első villamosvonalának egyik szerelvénye (MTI/AP)

Akárcsak a dubaji metró, a villamos is külön kocsival várja a női utasokat. Ezenkívül az alapdíj kétszereséért, 6 dirhamért (mintegy 400 forint) lehet jegyet kapni az elegánsabb első osztályú kocsikba. A szolgáltatáshoz az Alstom tizenegy hétrészes Citadis 402-es szerelvényt szállított. A negyvennégy méter hosszú, alacsonypadlós, légkondicionált villamosokra négyszázöt utas fér fel.

Egyes megállóknál liftek és mozgólépcsők gyorsítják a közlekedést. A felsővezetéket esztétikai okokból nem építették ki, az áramot a járművek a vonal teljes hosszán harmadik sínről veszik fel, amelyről a villamosok aljára épített kefék takarítják le a homokot.

Mohammed bin Rásid ál-Maktúm sejk, Dubaj uralkodója olyan villamost szeretett volna építtetni, amely "a biztonságot és luxust tekintve is egyedülálló a világon" és "előkelő szolgáltatást tud nyújtani mind a lakosok, mind a látogatók számára".

Mivel Dubaj lakossága folyamatosan növekszik, a hatóságok szeretnék népszerűbbé tenni a tömegközlekedést a többnyire autópárti városban. A vonal építése 1,09 milliárd dollárba, azaz mintegy 270 milliárd forintba került. A pálya megépítése az Alstom irányítása alatt zajlott. 

Dubaj kikötői negyedében (MTI/AP)

Videón:

Forrás: Iho.hu

Fotó: MTI/EPA/Ali Hajder, Videó: GulfNewsTV

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©