Építik a felüljárókat az M3-as autópályán

Elkezdődtek a közúti felüljárók hídgerendáinak beépítési munkálatai az M3-as autópálya Őr és Vásárosnamény közötti szakaszán.

2014. április 23.

Elkezdődtek a közúti felüljárók hídgerendáinak beépítési munkálatai az M3-as autópálya Őr és Vásárosnamény közötti szakaszán, az egyik ilyen szerkezetet április 15-én, kedden helyezték el az épülő sztrádaszakaszon, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Pusztadobos határában.

A kilenc darab, Dunaújvárosban készült hídgerendát vasúton szállították Baktalórántházára, ahonnan különleges trélerekkel vitték a 4106-os útnál épülő felüljáróhoz. Az egyenként 44,8 méter hosszú és 56,5 tonnás gerendákat egy 400 tonna teherbírású daruval emelik a helyükre – tette hozzá a kommunikációs vezető. A beemelési munkálatok április 17-én csütörtökön folytatódtak a 4116-os számú közút felüljárójánál.

Az időjárás tette lehetővé a pályaszerkezet védő- és alaprétegének építését, valamint a rézsűképzési és humuszolási munkálatokat. Elkészült a pálya vásárosnaményi végcsomópontjánál a körforgalom, a következő hónapokban pedig megindulhat az üzemi hírközlés alépítményeinek munkálatai és a védőkerítés kivitelezése. A legfelső aszfaltréteg leterítése a nyáron kezdődhet el, majd a forgalomtechnikai jelzések és az acél szalagkorlátok kihelyezése következik.

Az M3-as autópálya épülő szakasza jelenleg 62 százalékos készültségben van. A 49-es főúttól Vásárosnaményig tartó 11,9 kilométer hosszú, az Új Széchényi Terv részeként uniós támogatással, 15,4 milliárd forintból épülő sztrádaszakaszt várhatóan idén novemberben vehetik használatba az autósok. A kétszer két forgalmi sávos, leállósávval ellátott autópálya Őr, Papos, Pusztadobos és Nyírparasznya településeket érintve épül meg Vásárosnaményig. A kivitelezési munkálatokat a Colas, a Közgép és a Magyar Aszfalt alkotta konzorcium végzi.

Forrás: MTI

A kép forrása az MTI, Fotó: Balázs Attila

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©