Jövő év közepén helyezhetik forgalomba az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakaszát.
Jelenleg is gőzerőval dolgoznak a munkagépek az épülő autópályán, ahol még van teendő. A nyomvonal végig 3 méter magyas töltésmagasságon vezet, ez alól csak a vasútvonalan kereszteződései jelentenek kivételt, ahol a töltésmagasság eléri a 10 métert is. Ennek oka, hogy a térségben a nagy csapadékok után nagy belvíz szokott kialakulni.
A hídépítést tekintve a Duna Aszfalt befejezte a szakaszon lévő összes híd alépítményét, jelenleg a felmenő- és felszerkezet építését végzik. A makói felüljárónál a gerenda beemeléssel is végeztek, most a pályaszerkezetet betonozzák. Az szakaszon több finisher dolgozik, amik a beton, illetve aszfalt alapréteg és az aszfalt kötőréteg kivitelezését végzik. A képek tanúsága szerint Vögele aszfalt finisherek és Bomag úthengerek építik a sztrádát.
Aszfalt finisher az M43-as autópálya építkezésén 2014.07.17-én
Úthengerek simítják a leterített aszfaltot ugyanott
Az M43-as szerepe
A Duna Aszfalt Kft. 2013 tavaszán kezdte el a kétszer kétsávos sztrádaszakasz kivitelezését, a beruházás jelenleg több mint 50 százalékos készültségen áll. Amennyiben a román oldalon is elkészül a mintegy 40 kilométeres szakasz, jövő év közepére létrejöhet Araddal, Temesvárral és Dél-Erdéllyel az első autópálya-kapcsolat.
Az új autópálya elkészültével a 43-as út mellett fekvő települések, Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak mentesülnek a belterületükön áthaladó tranzitforgalomtól. Az M43-as azért hasznos a hazai közlekedés szempontjából, mert befejezésével a Nyugat-Európából a Balkán és Törökország felé tartó nehézgépjármű-forgalmat végig autópályán, az M0-áson kétszer három sávon lehet átvezetni az országon.
A vékony pirossal jelölt sáv épül most
Az épülő pálya videón:
Forrás: MTI, NFI
Fotó: MTI, Kelemen Zoltán Gergely, Grafika: MTI, Videó: NFI