Épül a déli körvasút hídja

Folytatódik a Déli Körvasút építése. Hajóra emelték és szállításra készítették elő a Déli összekötő vasúti Duna-híd első elemét.

2020. május 29.

A Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat tudjon bejönni az agglomerációból Budapestre, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén nagyobb szerepet vállalhasson, versenyképessé válhasson Budapest közlekedésében. Ilyen nagyságú és jelentős vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt és ez hosszú évtizedek óta az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatokkal az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja.

A fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 10-15 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, budaörsi és környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli Városkaput, valamint a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-én tartott ülésén a Fővárosi Önkormányzat és a kormányzat egyetértésre jutott abban, hogy e vasútfejlesztés a közlekedési, klímavédelmi, környezeti hasznok miatt érdemes a támogatásra és megvalósításra. A Déli Körvasút fejlesztése során tehát nem csak a vasúti terület, hanem a környezete is megújul a Fővárossal és az érintett kerületekkel történő együttműködés alapján, kiemelten figyelve a helyben élők igényeire,  a zaj- és rezgésvédelemre, valamint a zöldterületek megújítására.

A Déli Körvasút fejlesztésének első, már épülő üteme a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. Május 29-én a híd építésének fontos állomásaként hajóra emelték az első hídelemet, amely hozzávetőlegesen 20 méter hosszú és több mint 80 tonna össztömegű. Hamarosan további három hasonló elemet emelnek a bárkára, amelyeket 80 m hosszú egységgé állítanak össze. Az 510 méter hosszú hídhoz ilyen úsztatási egységenként úsztatják az elemeket itt, emelőbárkákra rakják, majd várhatóan 2020. III. és IV. negyedévben emelik a helyére. A további elemek gyártása és a szerelési egységek összeállítása folyamatos, a híd környezetében is zajlanak az előkészítő munkák.

A híd kivitelezésével párhuzamosan zajlik a kapcsolódó szakaszok fejlesztésének előkészítése is a BFK és a NIF együttműködésében.  Az elkészült tervek alapján Déli Körvasút következő, Ferencváros és Kelenföld állomások közötti teljes szakasz vasúti létesítményeire vonatkozóan 2020 május közepén újabb engedélyt adtak ki. A megvalósításhoz szükséges további előkészítések folyamatosan zajlanak.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 35 921 393 827 Ft értékben.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt sajtóközleménye

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©