Épül a tetőszerkezet a debreceni Nagyerdei Stadionban
2013. július 05.
Speciális daruval emelték be a az debreceni Nagyerdei Stadion Állatkert felőli oldalának lelátóit fedő fémszerkezet darabjait. Az elemek egyenként 25 tonna súlyúak.
A stadiont építő Nagyerdei Stadion Rekonstrukciós Kft. a honlapján folyamatosan tudósít az építkezés állásáról. Július másodikától élő webkamerás közvetítéseken is lehet figyelni az építkezést, minden vasárnap és ünnepnapok kivételével minden nap délután három és öt óra között.
A stadion építése egyébként a beruházó szerint a tervek szerint halad. Június derekára minden függőleges tartópillért felállítottak, az Északi oldalon folyik még a keresztgerendák és a födémlapok beépítése. Napjainkig 2100-at meghaladó számban építettek be előre gyártott vasbetonelemet.
A stadion épületének Nyugati, strandfürdő felőli szárnyában javában falaznak a szakemberek. Elkészültek az öltözőket határoló falak, többek között azt a helyiséget is körbefalazták, amelyikben a hazai csapat játékosai a pályára futás előtt bemelegítő gyakorlatokat végezhetnek. Az Állatkert felőli oldal helyiségeinek padozata, falai készen vannak.
A következő hetekben a maradék gerendák és födémlapok beépítése javarészt Északon, a tetőtartók folyamatos helyükre emelése, a falazási munkák folytatása Nyugaton és Délen jelentik a meghatározó műveleteket.
A stadion tetejét tartó acélszerkezetet emeli meg egy daru az épülő új Nagyerdei Stadionban Debrecenben (MTI)
A mintegy húszezer fő befogadására képes, 11,45 milliárd forintos beruházással épülő arénát a tervek szerint 2014 áprilisában fejezik be. A projektcég január 29-én adta át a munkaterületet a kivitelezőknek. A stadiont a HUNÉP Zrt. és az ÉPKER SERVICE Zrt. által alkotott konzorcium építi, amely vállalta, 15 hónap alatt felépíti a stadiont, és felújítja az azt övező parkot.
Forrás: nagyerdeistadion.hu
(A képek forrása az MTI, Fotó: Czeglédi Zsolt)
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?