Folytatódnak az útfelújítások
2023. április 18.
Felújítják a 4434-es számú, Gyula-Pitvaros-Makó összekötő út több mint egy kilométerét bruttó 294 millió forintból. A Szarvas-Orosháza közti, 4404-es számú út csaknem 3 kilométerét mintegy bruttó 548 millió forintból. A Gyomaendrőd-Nagyszénás-Szentes közti, 4642-es úton 1,34 kilométert újítanak fel bruttó 288 millió forintból; a Kevermes-Medgyesegyháza-Orosháza közti 4429-es út csaknem 5 kilométerét pedig 565 millió forintból.
Múlt pénteken sajtótájékoztatón bejelentették, hogy megújul a 4252 jelű Sarkad-országhatár összekötő út 2,2 kilométeres szakasza bruttó 499 millió forintból; és a 4219 jelű Furta-Gyula összekötő út 1,5 kilométeres szakasza bruttó 372 millióból.
Az összeg az uniós Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) úgynevezett maradványforrásából származik.
A kivitelezést a Szarvas-Orosháza, valamint a Gyomaendrőd-Nagyszénás-Szentes összekötő úton a Swietelsky Magyarország Kft.; a többi helyen a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. végzi.
A munkaterületeket április 17-ig mindenhol átadták a kivitelezőknek, akiknek 60, illetve 90 napjuk van a befejezésre, így várhatóan július-augusztusra újulnak meg az utak - tájékoztatott a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A felújítás részeként a szakemberek gondoskodnak a meglévő burkolat profilmarásáról, a szükséges helyeken a teljes pályaszerkezet cseréjéről, ezt követően kiegyenlítő réteg majd a teljes felületen aszfalt kopóréteg és új padka épül. Sor kerül a KRESZ táblák cseréjére és új tartós burkolati jelek festésére.
Magyar Közút sajtóközlemény, fotó: Magyar Közút
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?