Hazai hírek
2022. február 10.
Letették a mosonmagyaróvári déli elkerülő út alapkövét
Letették a Mosonmagyaróvárt délről elkerülő út alapkövét február elején. Az eseményen elhangzott: a városi forgalom tehermentesítése érdekében épülő út 6,209 milliárd forint kormányzati támogatásból valósul meg. A beruházásnak köszönhetően jelentősen csökken majd a mosoni városrészt terhelő forgalom és a zajszennyezés, másrészt új befektetők jelennek majd meg az iparterületen. A kormány az előkészítő munkálatokra 1,2 milliárd forintot biztosított, idén további kétmilliárdot, jövőre pedig hárommilliárd forintot ad. Az út várhatóan 2024. januárban készül el.
Az elkerülő út megépítésével biztonságos kapcsolat jön létre a teher- és személyforgalom számára az 1-es út és az M1-es autópálya között. A beruházás során három körforgalmú csomópont épül, és 2635 méter új, egybefüggő út. A Kenyérgyári út 286 méteres szakaszán a meglevő út nyomvonalát követik. Az új út belterületi szakaszán mintegy másfél kilométer hosszban kerékpárút, illetve gyalogos-kerékpárút szakaszokat alakítanak ki.
Az út megépülésének tavaly novemberi bejelentése óta átadták a munkaterületet, elkezdődött a beszállító utak kialakítása, emellett megtörtént a 1. számú vasútvonal fölött megépülő műtárgy próbacölöpözése. Egy kormányhatározat módosítása révén a fenntartható városfejlesztésre kijelölt városok közé került Mosonmagyaróvár, így közel hárommilliárd forintot hívhat le a fejlesztéseire. Az új út a közel száz hektáros különleges gazdasági övezet mentén halad majd.
Juhász Zoltán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese arról beszélt, hogy az út építéséhez 2019 év végén szerezték meg a környezetvédelmi és építési engedélyeket, 2020-ban készültek el a kiviteli tervek.
Nagy István agrárminiszter, fideszes országgyűlési képviselő, Juhász Zoltán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese, Szabó Dezső, az STR Mély-és Magasépítő Kft. ügyvezetője és Árvay István (Fidesz-KDNP) polgármester (jobbra, b-j) a Mosonmagyaróvárt délről elkerülő út alapkőletételén 2022. február 9-én.
Megépül a nagykörút hiányzó négysávos szakasza Nyíregyházán
Megkezdődik Nyíregyházán nettó 5,6 milliárd forintból a nagykörút délnyugati részén a Huszársort és a Móricz Zsigmond utcát érintő, 1,2 kilométer hosszú, kétszer kétsávos szakasz megépítése - jelentették be a város és a kormány képviselői sajtótájékoztatón, a nyírségi megyeszékhelyen február első napjaiban.
Kovács Ferenc, polgármester stratégiai jelentőségűnek nevezve a beruházást, azt mondta, a jelenleg kétszer egysávos útszakasz bővítése negyven éve van napirenden: a jelentős forgalmú nagykörút legutolsó, négysávos szakasza 1982-ben készült el. A nagykörút "bezárása" régóta probléma a városban, a mostani városvezetés pedig hat éve tervezi a fejlesztés megvalósítását - emlékeztetett a polgármester, megjegyezve, a költségvetési forrásból finanszírozott beruházás várhatóan 2024 első negyedévére készül el.
Az útszakaszon öt közlekedési csomópont épül meg, megújul az Érpataki-főfolyás hídja, de gyalogos- és kerékpárutakat is kialakítanak majd a nagykörút új, kétszer kétsávos részén.
Hídgerendákat emeltek be az épülő M83-as autóút egyik készülő felüljárójánál
30,8 méter hosszú és 26 tonna súlyú beton hídgerendákat emeltek a helyére az épülő M83-as számú autóút egyik felüljárójának építésénél a Gyarmat és Csikvánd közötti útszakaszon 2022. február 1-jén. Az egyenként 26 tonna súlyú, 30,8 m hosszú hídgerendák vasúti szállítással jutnak el a győrszemerei vasúti kirakodóra.
A Győr-Pápa 2x2 sávos, 36 kilométer hosszú autóúton 23 felüljáró épül, az autóút átadása 2023 első felében várható. A fejlesztésnek köszönhetően akár 20 perccel is gyorsabban lehet majd közlekedni Győr és Pápa között.
Egy 30,8 méter hosszú és 26 tonna súlyú beton hídgerendát emelnek a helyére az épülő M83-as számú autóút egyik felüljárójának építésénél a Gyarmat és Csikvánd közötti útszakaszon 2022. február 1-jén.
Forrás: MTI, NIF
Fotók: MTI/Krizsán Csaba
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?