Hazai útépítési hírek

Korszerűsítette kivitelezői technológiáját a Délút, bekötőutat épít a Colas Kecskemétnél, idén ezer kilométer vidéki út újul meg a Magyar Falu Programban.

2023. április 14.

Korszerűsítette kivitelezői technológiáját a Délút Kft.

Új munkagépek beszerzésével uniós támogatással, mintegy 553 millió forintos beruházással korszerűsítette kivitelezői technológiáját Algyőn az út- és közműépítéssel foglalkozó Délút Kft. - adta hírül a cég április közepén.

Juhász Lóránt gazdasági ügyvezető igazgató az MTI-nek elmondta, a fejlesztés során - amelynek költségeiből mintegy 388 millió forintot feltételesen vissza nem térítendő támogatás fedez  - földmunkákhoz, közmű- és útépítéshez szükséges új berendezéseket állított üzembe a vállalkozás. Különféle felületek, anyagok tömörítéséhez használatos négy munkagépet vásároltak, amelyek valós időben képesek adatokat gyűjteni a föld vagy az aszfalt pillanatnyi állapotáról, így hatékonyabbá teszik a kivitelezést. Beszereztek egy aszfalt- és betonrétegek terítésére alkalmas berendezést is, amely a tervek digitális állományai alapján tudja  változtatni - a többi közt - a lefektetett anyag vastagságát.

A vállalkozás algyői telephelyén építettek egy alkatrészraktárt és gumiszervizt, ahol a saját járművek mellett külső megrendelők számára végeznek teljes körű gumijavítást. Őszre elkészül egy új szervizépület is, amellyel megduplázzák a cég karbantartási kapacitását. Az épületek fűtését és hűtését korszerű hőszivattyús rendszer biztosítja - ismertette az igazgató.

A jelenlegi formájában 1996 óta működő cég kezdetben homokbánya műveléssel, szóródó tömegáruk fuvarozásával, rakodásával, földmunkák végzésével foglalkozott. A vállalkozás idővel a térség meghatározó út- és közműépítő társaságává fejlődött. Kivitelezőként dolgoztak a mórahalmi és hódmezővásárhelyi elkerülő utak építésén, alvállalkozóként közreműködtek az M43-as, illetve az M44-es autópálya-beruházásban. Jelenleg Győrnél a 83-as út és a kazincbarcikai elkerülő építésén dolgoznak - mondta Juhász Lóránt.

A Délút Kft. az út- és mélyépítés mellett csatornázási munkálatokat, rekultivációs munkákat, külszíni építőanyag bányászatot, árufuvarozást végez, akkreditált minőségvizsgáló laboratóriumot, valamint 2008 óta aszfaltkeverő üzemet is működtet.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a családi tulajdonú Délút Kft. 2021-ben - az előző évit több mint 60 százalékkal meghaladó -  nettó 7,655 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el. A vállalkozás adózott eredménye 2020-ban 906 millió, 2021-ben 1,181 milliárd forint volt.

A több mint 230 alkalmazottat foglalkoztató cég tavalyi nettó árbevétele meghaladta a 10 milliárd forintot - az üzemanyag- és alapanyagárak extrém emelkedése ellenére - eredményessége a 2021-eshez hasonló volt - tájékoztatott az igazgató.

Csaknem kétmilliárd forintból épít bekötőutat a Colas Kecskemétnél

Csaknem kétmilliárd forint európai uniós támogatással bekötőút épül Kecskemét határában összeköttetést teremtve az M5-ös autópályával és a 445-ös főúttal - közölte az MTI-vel Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere április 11-én.

Az útfejlesztésre a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program pályázatán 1,937 milliárd forint európai uniós támogatást nyert el a kecskeméti önkormányzat. A projekt célja Kecskemét Hetényegyháza városrésze, az M5-ös autópálya, valamint a 445-ös főút között kapcsolatot biztosító út kiépítése és a meglévő útszakaszok fejlesztése, korszerűsítése. 

A polgármester közlése szerint a beruházással mintegy 2,2 kilométer hosszan fejlesztik a közutakat. Építenek egy új csomópontot is a jól járható önkormányzati burkolatlan út és a Helikon utca csatlakozásánál. A Helikon utcától a temetőig, több mint 500 méter hosszúságban, 1,5 méter széles közös gyalogút-kerékpárút épül.

Az új bekötőút elősegíti a településrészen található vállalkozások, valamint Kecskemét déli gazdasági övezetének egyszerűbb megközelíthetőségét a környező településekről érkező munkavállalók számára, továbbá jelentősen tehermentesíti az 5218-as, Kecskemétet Kerekegyházával összekötő utat. A kivitelezést a Colas Zrt. végzi, a munkálatok várhatóan 2023. december 31-ig befejeződnek.

Munkálatok az új bekötőút nyomvonalán

Idén ezer kilométer vidéki út újul meg a Magyar Falu Programban

Folytatódik a vidéki utak felújítása, az idén ezer kilométer úthálózat újul meg a Magyar Falu Programban - közölte Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos a 4901-es út megújult bökönyi szakaszának átadásán április 13-án a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei településen.

A politikus elmondta, hogy a programban 2019 óta több mint háromezer kilométernyi, falvakon átvezető mellékutat újítottak fel. Ilyen mellékútfejlesztési programra még nem volt példa Magyarországon - tette hozzá.

Piskolczi Géza, Bököny település polgármestere az átadáson elmondta, hogy a vármegye határától Balkányig tartó 14 kilométeres út öt szakaszban készült el. Az 1,5 milliárdos beruházáshoz 1,3 milliárd forint hazai forrást a Magyar Falu Program keretében biztosítottak, a többi forrást uniós pályázaton nyerték el az útfejlesztésre.

Forrás: MTI

Fotók: MTI/Vajda János, Délút, Hírös.hu

(Borítókép: Baracsi Endre, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Közgyűlés alelnöke, Óvári László, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei igazgatója, Botos Gyöngyvér, a települési fejlesztések koordinációjáért felelős helyettes államtitkár, Gyopáros Alpár, a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos, Piskolczi Géza polgármester, Simon Miklós, a térség fideszes országgyűlési képviselője és Vonza Andrásné, a Nagykálló Járási Hivatal vezetője (b-j) átvágja a nemzeti színű szalagot a 4901-es út Magyar falu programban megújult bökönyi szakaszának átadásán 2023. április 13-án.)

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©