Indul az észak-balatoni vasútvonal villamosítása
2019. november 07.
Nem egészen másfél év múlva gördülhet végig az első villanyvonat a Balaton északi partján. A Szabadbattyán – Balatonfüred közötti 55 kilométeres vonalszakasz villamosítását célzó projekt keretében kezdődött meg az 50 Hz-es 2×25 kV-os váltakozó áramú villamos felsővezeték hálózat kiépítése. A villamosítással összefüggően a Szabadbattyánon meglévő villamos alállomást is kibővítik, a pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően pedig az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek a vonalon.
A villamosítási és pályafelújítási munkákkal párhuzamosan átépítik és akadálymentesítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat. Alsóörsön a meglévő, de használaton kívüli vágányokat megszüntetik, továbbá a felsővezeték hálózat üzemeltetéséhez szükséges telephelyet és új járműtároló épületet létesítenek a karbantartó járművek részére. Megtörténik a mára funkciót vesztett csonka vágány elbontása Balatonalmádiban.
Az állomásokon az új vágányhálózat és a szükséges kitérőcserék mellett – az utaskiszolgálás színvonalának növelése érdekében – korszerűsítik a térvilágítást, 55 centiméteres magas peronokat és 7 darab esőbeállót építenek. Előkészítenek olyan, a későbbi fejlesztésekhez szükséges csatlakozási pontokat is, amelyek lehetővé teszik a korszerű jegykiadó automaták és a vizuális utastájékoztatás kiépítését, így azokat a peron bontása nélkül lehet majd a jövőben telepíteni. A közlekedés biztonságának növelése érdekében 5 állomáson átalakítják a biztosító berendezéseket, valamint a több szintbeli keresztezést biztosító útátjárót és gyalogos átjárót is átépítik.
A fejlesztés közel 23 milliárd forintból, Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázati keretein valósul meg, a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közreműködésével. A munkát a NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázat eredményeként a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. által létrehozott ÉB 2018 Konzorcium végezheti el.
A Vasútvill Kft. sajtóközleménye, 2019. 11. 07.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?