Különleges megoldások az új Tisza hídon

Az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt közötti szakaszán épül az új Tisza-híd. Támaszainak alapozása nagyrészt elkészült, a pillérek építésén dolgozik a kivitelező.

2020. június 03.

Az ütemezésnek megfelelően halad a kivitelezés az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt közötti szakaszán.A szakaszon 10 km hosszú 2×2 forgalmi sávos leállósáv nélküli autóút épül, összesen 7 híddal, mely csatlakozik a 2019-ben átadásra került M44 autóút Tiszakürt- Kondoros szakaszához. Az útépítés ütemesen halad, folyamatos a töltésépítés a teljes szakaszon.

A beruházás leglátványosabb műtárgya a Tisza folyó felett épülő új közúti híd. Az új tiszaugi Tisza-híd olyan egyedülálló szerkezet lesz, amelyből Európában egyetlen sincsen és a világon is csak pár darab hasonló épült. A híd teljes hossza 556 méter, melyből a 307 méter hosszú mederhíd szakasz biztosítja a folyó feletti közlekedést. A pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedivé teszi a látványt. A szerkezetet ekhós szekérhez hasonlítják. A ferde kábeleken függesztett hídpálya pedig legyező formájú szabad kábel elrendezéssel lesz a pilonokhoz rögzítve. A híd pilonok végső magassága 41,6 méter lesz.

A két hídfő kivételével a többi támasz alapozása elkészült, a pillérek építése van folyamatban. Elkezdődött a mederhidat tartó pilonok építése. A mederhíd acélszerkezetének gyártása elemenként üzemben történik, majd a helyszínre szállítás után ideiglenes állványokon hegesztik össze őket, ezután a két partról szakaszosan tolják be őket a meder fölé. 20 db szerelési egység készül, melyek 13,5-16 m hosszúak. A bal parton három egység készült el, a negyedik összeszerelése folyik, a jobb parton két egység készült el és a harmadik összeszerelése folyamatban van. A szakaszon a Tisza hídon kívül 6 kisebb műtárgy is épül.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóközleménye

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Iparági együttműködések. Partnerségek, melyeket nagy gépgyártók kötöttek kisebb, nagyobbrészt a szektoron kívülről jövő szereplőkkel. Teszik ezt annak érdekében, hogy lépést tudjanak tartani az iparág jövőjét meghatározó trendekkel.

Korszakváltás. A csepeli Szabadkikötőben működő MAHART Container Center 2025-ben jelentős technológiai ugrást hajtott végre: a terminál új, SANY gyártmányú, sínre szerelt portáldaruval (RMG – rail-mounted gantry) váltotta le az 53 éves GANZ-berendezést.

Piros pont a jóknak. Évtizedek óta ismeri el a legjobb termékeket előállító szakemberek munkáját a Red Dot dizájndíj. A nemzetközi szakmai zsűri által kiosztott rangos német díj nemcsak a fogyasztási cikkek, hanem a műszaki berendezések, járművek és építőgépek világában is mérvadó.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Hozzászólási szabályzat Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©