Különleges megoldások az új Tisza hídon

2020. június 03.

Az ütemezésnek megfelelően halad a kivitelezés az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek-Tiszakürt közötti szakaszán.A szakaszon 10 km hosszú 2×2 forgalmi sávos leállósáv nélküli autóút épül, összesen 7 híddal, mely csatlakozik a 2019-ben átadásra került M44 autóút Tiszakürt- Kondoros szakaszához. Az útépítés ütemesen halad, folyamatos a töltésépítés a teljes szakaszon.

A beruházás leglátványosabb műtárgya a Tisza folyó felett épülő új közúti híd. Az új tiszaugi Tisza-híd olyan egyedülálló szerkezet lesz, amelyből Európában egyetlen sincsen és a világon is csak pár darab hasonló épült. A híd teljes hossza 556 méter, melyből a 307 méter hosszú mederhíd szakasz biztosítja a folyó feletti közlekedést. A pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedivé teszi a látványt. A szerkezetet ekhós szekérhez hasonlítják. A ferde kábeleken függesztett hídpálya pedig legyező formájú szabad kábel elrendezéssel lesz a pilonokhoz rögzítve. A híd pilonok végső magassága 41,6 méter lesz.

A két hídfő kivételével a többi támasz alapozása elkészült, a pillérek építése van folyamatban. Elkezdődött a mederhidat tartó pilonok építése. A mederhíd acélszerkezetének gyártása elemenként üzemben történik, majd a helyszínre szállítás után ideiglenes állványokon hegesztik össze őket, ezután a két partról szakaszosan tolják be őket a meder fölé. 20 db szerelési egység készül, melyek 13,5-16 m hosszúak. A bal parton három egység készült el, a negyedik összeszerelése folyik, a jobb parton két egység készült el és a harmadik összeszerelése folyamatban van. A szakaszon a Tisza hídon kívül 6 kisebb műtárgy is épül.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. sajtóközleménye

 

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2020 ©