Már nyolc metróállomásnak megvan a használatbavételi engedélye
2014. január 03.
Elkészült a 4-es metró tíz állomásából a nyolcadik is: a Keleti pályaudvari állomás kedden megkapta a hatóságoktól a használatbavételi engedélyeket.
A Keleti pályaudvar a 4-es metróvonal egyik végállomása, márciusra teljesen megújul a tér és vonzáskörzete: megújul a térburkolat, illetve egy nyitott aluljáró biztosítja majd az átszállást az egyes közösségi közlekedési eszközökre. A Baross tér, illetve a Thököly út torkolata alatt nemcsak metróállomás épült, hanem a végállomási funkciót kiszolgálva egy 240 méter hosszú kihúzó-fordító alagút is, amely a szerelvények visszaindulását teszi lehetővé Kelenföld vasútállomás irányába.
A II. János Pál pápa téri megállóhoz hasonlóan a vonal pesti végállomása is döntően funkcionális kialakítású, a megszokottnál kisebb belső tér jellemzi. A peronszint itt mindössze 16 méter mélyen található a felszín alatt. Az átszállást a 2-es metró vonalára egy most épült aluljáró-kapcsolat biztosítja. A 86 méter hosszú megálló egyik különleges építészeti megoldása a két oldalról döntött falszerkezet, a falak megtámasztását biztosító sajátos gerendaszerkezet.
10-ből 8 már megvan - A 4-es metró állomásának bejárata a II. János Pál pápa téren 2013. december 30-án (MTI)
Decemberben több metróállomást is átadtak, 20-űn a A II. János Pál pápa téri megálló kapta meg a használatbavételi engedélyt (a képen). Ott az Erkel Színház és a Népszínház utca közötti térrész alatt épült az állomás, és kivitelezésével párhuzamosan a tér egy része is megújult. A peron 19 méter mélyen található, a megálló egy mozgólépcső- és egy liftkijárattal rendelkezik. A felszín, az aluljáró és a peron között összesen négy mozgólépcső, illetve két lift biztosítja majd az összeköttetést. A felszíni medence mellett elhelyezett felülvilágítón keresztül természetes fény jut az aluljárószintre, a két tartó gerendasor közötti belső teret pedig látszóbeton és megvilágított fémfelületek jellemzik.
A tervek szerint január végéig a 4-es metró valamennyi állomása megkapja az engedélyeket, a két hátralévő állomás a Fővám tér és a Kelenföldi pályaudvar. A vonalat várhatóan március végén adják át a forgalomnak.
Forrás: MTIA kép forrása az MTI, Fotó: Máthé Zoltán
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?