Mesterséges szigetet építenének Velence mellett
2014. október 24.
Mesterséges szigetet építenének Velencében a Szent Márk tér közeléből kitiltott óceánjáróknak egy közelmúltban ismertetett, a környezetvédők által is támogatott terv értelmében, amelyet még a kormánynak is jóvá kell hagynia.
A Venis Cruise 2.0 projektbenben egy 940 méter hosszú és 34 méter széles mesterséges szigetet emelnének a város tengeri kapujánál, amelynél egyszerre akár öt nagy óceánjáró is kiköthetne. A luxushajók utasai a mesterséges kikötőből kisebb, környezetkímélő hajókra átszállva nézhetnék meg a város műemlékeit és páratlan panorámáját.
A projektgazdák, köztük a Duferco Engineering multinacionális cég szerint a két év alatt megvalósuló beruházás 128 millió euróból (40 milliárd forint) megvalósítható lenne, és a két évre legalább háromezer, de talán ennél is több munkahelyet biztosítana.
Velencei hangulatkép - megőriznék a nyugalmat (illusztráció)
Az óceánjáró sétahajókkal évente kétmillió turista tesz rövid látogatást Velencében, 430 millió euró bevételt hozva városnak és legalább 5000 munkahelyet garantálva. A Costa Concordia 2012. januári katasztrófája óta azonban a velenceiek aggódnak a vízi közlekedés biztonsága miatt, emellett a toronymagas óriáshajók sűrű forgalma zavarja a város életét. A velenceiek gyakran panaszkodnak a hajók környezetkárosító hatásai miatt, emellett környezetvédők attól is tartanak, hogy a hajómotorok keltette rezgés a házak talapzatát is rongálja.
Egy másik terv szerint mélyítenének és kiszélesítenének egy meglévő csatornát, amelyen keresztül az óceánjárók befuthatnának a Velence nyugati peremén fekvő modern személyforgalmi kikötőbe.
A védgát épül
Nem ez az egyetlen nagyobb szabású projekt Velence környékén. Pont egy évvel ezelőtt számoltunk be arról, hogy sikeres volt a a várost védő Mose nevű gátrendszer első tesztje. Az összesen 78 zárókapuból álló zsiliprendszer feladata a cölöpökre és szigetekre épült műemlék város védelme lesz a gyakori tengerárral szemben. A Mose a tervek szerint 2016. december végéig elkészül.
Térképen:
Forrás: MTI
Fotó: Thinkstockphotos.com
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?