Mi a helyzet az M4-es sztráda építésén?
2014. július 09.
Gőzerővel dolgoznak a szakemberek az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti 29 kilométeres részén. A három kivitelezési szakaszra osztott útvonal 2x2 sávos épül egyszerre.
Az első szakasz: humuszleszedés
Az első, 13,4 kilométeres szakaszon a főpálya humuszleszedése és a töltés kialakítása folyik. Megépült a Millér-ér feletti ideiglenes híd, így mentesül Szolnok az építési forgalomtól. A vállalkozó a Zagyva és Millér hidak próbacölöpözését végzi, alapozza a hídfeltöltéseket, illetve elkezdte a 32. számú főúti csomópont déli ágainak kialakítását. Ezen az autópálya szakaszon 13 műtárgy, egy kétoldali komplex- és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 külön-szintű keresztezés lesz. Az első szakasz nyertes kivitelezője a CHSM Konzorcium (a Colas Hungária Zrt. és a Swietelsky Magyarország Kft.), a kivitelezés nettó összege 46,7 milliárd forint.
Munkagép az épülő M4-es autópálya 756 méteres hídjának talajelőkészítésén Tiszánál, Szolnok határában 2014. július 8-án (MTI)
A második szakasz: hídépítés
A második, 2,3 kilométeres szakaszon a nyomvonal a Tisza árterületén és a folyó felett halad. A 400 méteres jobb oldali ártéri híd acél főtartóinak előregyártása elkezdődött, a helyszínen egy cölöpöző gép végzi a híd alapozását, 25 méter mélységig. A 756 méteres Tisza mederhíd második pillérjének a cölöpözése már elkészült. A második szakasz nyertese az Acél-Híd Konzorcium, nettó 32,5 milliárd forinttal.
A harmadik szakasz: földmunkák
A harmadik, 13,2 kilométeres szakaszon a kivitelező a Törökszentmiklós nyugati csomópontot építi, jelenleg a szükséges földmunkákat és közműkiváltásokat végzi. A vállalkozó befejezte a közúti hidak próbacölöpözését. Ezen a szakaszon 2 csomópont, 11 műtárgy, 20 kilométer földút, 5 kilométer országos közút, 6 kilométer zajárnyékoló fal, továbbá kétoldali tengelysúlymérőhely épül. A Fegyvernekig tartó harmadik szakasz építője a Strabag Általános Építő Kft., a kivitelezés nettó összege pedig 31,5 milliárd forint.
A kivitelezés az Új Széchenyi Terv keretében, uniós forrással 2016 őszére készül el.
A SzolnokTV videója:
Forrás: MTI, SzolnokTV
Fotó: MTI, Mészáros János
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?