Most már északról is el lehet kerülni Kecskemétet
2015. szeptember 07.
Határidőre, augusztus végére elkészült a kecskeméti északi elkerülő. A több mint 10 kilométeres utat augusztus 31-én adták át a fogalomnak.
A 10,3 kilométer hosszú új, kétsávos útszakasz kivitelezése 13,5 milliárd forintba került és mintegy 10 kilométerrel rövidíti le, és 10-15 perccel gyorsítja a főváros és Békéscsaba, illetve a 44-es számú főút elérését. A beruházásban hat új híd épült, két külön szintű és két szintbeli kereszteződést, valamint három körforgalmat is kialakítottak.
Kecskemétnek régóta várt a beruházásra, hiszen a város úthálózatát még 60 ezres lélekszámra tervezték és építették, miközben ma több mint 112 ezren élnek itt és közel 300 ezer ember veszi naponta igénybe a város szolgáltatásait. Az elkerülő út napi 18 ezer jármű terhelésétől szabadítja meg a települést.
A 445-ös főút Kecskemétet észak felől elkerülő új szakaszának Ceglédi úti csomópontja az átadás napján, 2015. augusztus 31-én.
Nemcsak Kecskemét elérhetősége javult, a kormány az elkövetkező években minden nagyvárost szeretne bekapcsolni a gyorsforgalmi úthálózat vérkeringésébe. Az érintett térségek infrastruktúrájának fejlesztésével az ország keleti, déli és északi nagyvárosai számára is lehetőséget kívánnak teremteni olyan nagy munkahelyteremtő beruházások letelepítésére, amilyenek eddig zömében Nyugat-Magyarországon valósultak meg, kivételt talán pont a kecskeméti Mercdes-gyár képez.
Kecskemét fejlődésében is meghatározó szerepe volt ls van a közlekedési infrastruktúra korszerűsítésének, megújításának. Az uniós támogatások mellé ezért a jövőben hazai forrásokat is kell biztosítani az infrastruktúrafejlesztésben ahhoz, hogy a kitűzött célokat elérjék. A hazai pénz eddig elérte a 750 milliárd forintot, és 2020-ig várhatóan meghaladja majd az 1000 milliárdot. Az elmúlt öt évben 40 helyen, összesen 250 kilométeren épült elkerülő út és továbbiak átadása várható az év hátralévő hónapjaiban.
Fotó: MTI/Ujvári Sándor
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?