Nagyszabású fejlesztések a Liszt Ferenc reptéren
2017. március 13.
A forgalmi előtér betonjának feltörésével március elsején megkezdődött a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 2B terminálja új utasmólójának építése. A 11 ezer négyzetméteres új épület másfél év múlva készül el.
A budapesti Európa egyik leggyorsabban fejlődő repülőtere, a bővülés folytatásához fejleszteni kell az infrastruktúrát. Ennek része a korábban bejelentett BUD 2020 fejlesztési program, amiben több mint 50 milliárd forintot fordítanak a repülőtér fejlesztésére. A program kulcsfontosságú beruházása a 2B terminálon az utasmóló megépítése, amely 18 hónap múlva készül el, és jelentősen növeli majd a repülőtéri kapacitásokat.
Az új épület a 2B terminálból mintegy 220 méter hosszan nyúlik majd ki, 30 méter széles és 11 ezer négyzetméter területű lesz. A mólóról 27 új beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap, három állóhely széles törzsű gépeket is ki tud majd szolgálni. A Budapest Airport a B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervező csapatát bízta meg.
A budapesti repülőtér 2016-ban rekord mértékű, 11,4 millió utast kezelt, 11,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A BUD 2020 keretében már számos beruházás elindult, épül a repülőtéri szálloda, bővül az új utasfelvételi pultok száma, és hamarosan elkezdődik az 1-es futópálya betonjának cseréje is.
Elkezdték - Felbontott aszfalt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B terminálja mellett, ahol elindult az új, 10 000 négyzetméter alapterületű B-oldali utasmóló építése 2017. március 1-jén.
Nő az áruforgalom is
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren jelentősen, 26,8 százalékkal nőtt a kezelt légi áru forgalma januárban az előző évihez képest. A repülőtér üzemeltető adatai szerint tavaly januárban 5114 tonna áru érkezett és indult a ferihegyi betonról, idén az év első hónapjában pedig 6487 tonnára emelkedett a havi forgalom. Ebben közrejátszott a magyar feldolgozóipar jó teljesítménye és a magas hozzáadott értékű áruk - például az elektronikai termékek, gyógyszerek, korszerű autóipari alkatrészek - nemzetközi forgalma is.
A repülőtéren folyamatban van két csomagküldő szolgálat logisztikai központjának építése is, amelyek összterülete 16 ezer négyzetméter. Ezen úgynevezett integrátorok forgalma a Budapest Airport szerint jelentős mértékben hozzájárul a repülőtéri forgalom növekedéséhez. A repülőtér üzemeltetője emellett megkezdte az új áruforgalmi központ előkészítésének munkálatait. Az új központban szolgálják majd ki a teherszállító légitársaságok repülőgépeit, illetve az utasszállító társaságok repülőgépein szállított áru kezelése is itt történik majd.
Ilyen lesz - A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljához csatlakozó új, 11 000 négyzetméter alapterületű B-oldali utasmóló látványterve. A KÉSZ Építő Zrt. 18 hónap alatt építi meg a mintegy 220 méter hosszú épületszárnyat.
Forrás: MTI
Fotó: MTI/Kovács Tamás, KÖZTI
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?