Nemsokára indul a budai fonódás

Eredményt hirdettek a budai fonódó villamoshálózat kivitelezésére tavaly decemberben kiírt közbeszerzési eljárásban. Kezdődhet az építkezés.

2014. július 08.

Eredményt hirdettek a budai fonódó villamoshálózat kivitelezésére tavaly decemberben kiírt közbeszerzési eljárásban, így hamarosan megkezdődhet a jelenleg széttagolt budai villamosvonal-hálózat összekötésének kivitelezése.

A BKK a villamoshálózat Bem rakparti ága megépítésére a nettó 4,4 milliárd forintos ajánlatot beadó BEM Tram Konzorciumot hirdette ki nyertesnek. A kivitelezés részeként új villamosvágányt építenek a Germanus Gyula park és a Batthyány tér között.

A Margit körúti ág kivitelezésével - azaz a már nem közlekedő 17-es és a 4-6-os villamos vonalának összekötésével, a Török utcai és a Frankel Leó utcai új megállóhelyek megépítésével, valamint a 17-es eddigi villamos pályájának felújításával a Margit hídtól a Tímár utcáig - a nettó 8,2 milliárd forintos ajánlatot beadó ÓBUDA Tram Konzorciumot hirdették ki az eljárás nyertesének. A vágányépítésen túl a kivitelező feladata a megállóhelyek és az áramellátás korszerűsítése, a kapcsolódó út- és közműépítési, forgalomtechnikai, műtárgyépítési munkák elvégzése.  

A Bem rakpart látványterve az új villamospályával (BKK)

Átépül a Frankel Leó utca és a Török utca csomópontja, valamint megszépül az ott található kis tér, csakúgy mint a Zsigmond tér. A felújítást követően a villamosvonal megállóhelyei a Margit híd és a Tímár utca között, továbbá a Váradi utcánál és a Vörösvári úti végállomáson akadálymentesekké válnak, a villamosvonal környezete pedig új arculatot kap ezen a szakaszon, köszönhetően a "faltól falig" történő felújításnak. A kivitelezés 2015 végére fejeződhet be. 
 
A budai fonódó villamoshálózat létrejöttével a korábbi 17-es villamos vonalát összekötik a 19-es, a 41-es és a 61-es járatokéval, így hosszú, észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, az autós közlekedéssel szemben is versenyképes kötöttpályás kapcsolat létesül, többek között a Széll Kálmán térre, a BAH-csomóponthoz, a Móricz Zsigmond körtérre, Albertfalvára, valamint Kelenföldre.
 
Mindkét nyertes konzorciumot, azaz a BEM Tram és az ÓBUDA Tram Konzorcium is a Közgép–Swietelsky–Strabag trió alkotja.

Forrás: MTI, Index.hu

Fotó: BKK

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©