Növekedett a kerékpáros turizmus
2018. december 20.
A legutóbbi, 2015-ös országos felméréshez képest az idei forgalomszámlálás elemzéséből kiderül, hogy a turisztikai szempontból jelentős nyári hétvégék aránya jelentősen, mintegy 4 százalékkal magasabb, azaz a kerékpáros turizmus az elmúlt időszakban növekedett. A szabadidős célú kerékpározás erősödéséhez hozzájárulhatott, hogy az elmúlt időszakban több kerékpáros túraútvonalat is kijelöltek a szakemberek, például a Fertőd-Keszthely, a Pannonhalma-Veszprém-Balatonfüred, a Nagykanizsa-Szepetnek-Semjénháza-Murakeresztúr, a Tokaj-Mád-Sárospatak, a Dunaföldvár-Kecskemét-Békés, valamint az Eger-Mezőkövesd-Poroszló útvonalat.
Folyamatos a kerékpáros forgalomszámlálás. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésébe került kerékpárutaknál 19 helyen telepítettek gépi forgalomszámláló eszközöket, melyek a nap 24 órájában, egész évben végeznek méréseket. A magyar fejlesztésű gépek segítségével az időjárási adatokat is rögzíteni tudják, mellyel a kerékpározás időjárástól való függését is tudják elemezni, a napelemmel működő rendszer pedig meg tudja különböztetni a kerékpáros és gyalogos forgalmat, valamint a haladási irányokat is.
Az idei mérés eredményeként a legtöbb kerékpárost Békéscsabán számlálták, ahol a három mérési nap alatt összesen 15442 kerékpáros haladt át az Andrássy úti mérési ponton. Az egy napon mért legmagasabb forgalom szintén Békéscsabához kötődik, a nyári hétköznapi mérés során 6031 kerékpárost rögzítettek, míg az egy óra alatt mért legnagyobb forgalom 590 kerékpáros volt.
A társaság szándéka egy olyan mérőhálózat és mérési terv kialakítása, melynek segítségével a magyarországi kerékpáros forgalom egyre jobban feltérképezhető, ennek érdekében évente szeretnék megismételni a kézi kerékpáros forgalomszámlálást, valamint további 32 gépi mérőeszköz beszerzését indították el. A forgalomszámlálásból keletkező forgalmi adatok – melyek a www.veloclass.hu oldalon is elérhetőek - segítenek abban, hogy megalapozott, a kerékpározók igényeit kiszolgáló további fejlesztések valósulhassanak meg. Az egységes, országos szemlélet, az egyes beruházások tervezéséhez rendelkezésre álló új forgalmi adatok, a Kormány által biztosított plusz források, és az így megvalósuló koncepcionális fejlesztések rövid, közép és hosszú távon is a kerékpározni vágyók érdekét szolgálja majd.
Magyar Közút Sajtóközlemény
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?