Nyáron megkezdődhet a zenélő útszakaszt is tartalmazó R67 építése
2017. március 20.
Az ún. akusztikus vagy zenélő aszfalt speciális technológiával készül. Ugyanolyan aszfaltot terítenek le, mint bármelyik másik útszakaszon, csak itt a felületet egy gyémántvágóval bemetszik kereszt irányban. A hang magassága a barázda mélységétől és egymáshoz viszonyított távolságától függ. Egy valódi hangszerhez hasonlítva az aszfaltba vésett mélyedések képezik a kottát, a kocsi gumija a gitár húrja, az autó karosszériája pedig maga a hangszer. Azaz, ha ráhajt az autós a keréknyomnyi vagy teljes sávon elterülő „bitumen kottára”, akkor felcsendül a dallam. Magyarországon, az első magyar zenélő aszfalton majd a Republic jól ismert slágere csendül fel, a 2×2 sávosra bővülő 67-es főút egyik, Kaposvár felé vezető szakaszán 500 m hosszan.
A formabontó aszfaltrész a tervek szerint 2019-re készül el. A fejlesztést követően gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Kaposvártól az M7-es autópályáig. A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásól a NIF Zrt. beruházásában valósul meg. A kiviteli közbeszerzési eljárás eredményesen lezárult, a nyertes kivitelező az S+S R67 Konzorcium (STRABAG Építő Kft., STRABAG AG és SOLTÚT Kft. közös ajánlattevők). A kivitelezés uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, nettó 65,7 milliárd forint értékben.
fotó: kaposvarmost.hu
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?