Természetvédelmi célokat is figyelembe vesznek az új kenyai vasútvonalnál
2015. augusztus 05.
Több rendkívül hosszú hidat fog építeni Kenya az új vasútvonalának a Nairobi Nemzeti Park területén áthaladó szakaszán. A döntésnek a természetvédők is örülnek.
A tengerparti Mombasát és Nairobit összekötő vasútvonal az eredeti elképzelések szerint hagyományos módon vágott volna keresztül a 117 négyzetkilométeres vadonon, ahol a főváros nyüzsgő központjától alig hét kilométerre bivalyok, orrszarvúak és más vadállatok barangolnak a szavannán.
A kelet-afrikai ország vadvédelmi szolgálata (KWS) azonban megegyezett a nemzeti vasúttársasággal és a földbizottsággal arról, hogy a természetvédelmi terület legfontosabb részei fölé - mintegy 9 kilométer összhosszúságban - hidakat építenek. A hatóságok szerint a vadállatok szabad mozgását biztosító hidak magassága bizonyos pontokon a 20 métert is eléri. Azt, hogy mikor kezdődik az építkezés, egyelőre nem közölték.
Paula Kahumbu, a Wildlife Direct természetvédő csoport vezetője szerint a híd a legjobb választás a rendelkezésre álló lehetőségek közül. Szerinte az útvonal megemelése olyan innovatív megközelítés, amely megoldást jelenthet a vadvédelmi területeket érintő hasonló jövőbeli fejlesztésekre is.
A 2013-ban elindított, Kína által támogatott 13,8 milliárd dolláros (csaknem 4 ezer milliárd forint) vasútfejlesztési program - amelynek célja a kereskedelmi forgalom drasztikus növelése és annak elérése, hogy Kenya a régió gazdasági motorjává váljon - természetvédők szerint eredeti formájában a Nairobi Nemzeti Park létét fenyegette volna.
A kulcsfontosságú vasúti szakasz a remények szerint kiterjeszthető lesz Uganda irányába, és összeérne a Ruandába és Dél-Szudánba tartó kereskedelmi útvonalakkal is.
Fotó: The-star.co.ke
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?