Túl van a félidején a Széll Kálmán tér felújítása
2015. szeptember 28.
Jövő májusra készülhet el teljesen a Széll Kálmán tér felújítása. A BKK nemrég látványos videót posztolt a félidején túljutó építkezésről.
A Széll Kálmán tér felújítása már túljutott a félidején. A tér régóta tervezett felújítása idén január közepén indult, a budai közlekedési központ a Kész Kft. kivitelezésében nagy részben uniós támogatásból 5,3 milliárd forintból épül át teljesen. A megújult téren talán csak a metrókijáró ikonikus legyezőszerű épülete az egyetlen, ami megmarad, és azt is teljesen felújítják. Megújul a tér teljes burkolata, a használaton kívűli vágányokat ebontják, növelik a zöldfelületeket. A sok bontás után most már elkezdődött az építési fázis, hogy Buda egyik legforgalmasabb csomópontja tavaszra elnyerje a végső formáját. Augusztus elején új fázisa kezdődött a tér felújítási munkálatainak: a bontási és építési munkák már a tér teljes területére kiterjednek.
A gyalogosok így már csak a tér szélein haladhatnak, és a 4-es és 6-os villamosok ismét a Széll Kálmán tér Margit körúti oldalára, a régi-új végállomási helyükre érkeznek, azonban immár felújított vágányokon. A modern látványvilágú térburkolattal és új perontetővel ellátott megállóhelyek már a tér átépítés utáni hangulatát idézik. A végállomási megálló területén kisebb építési munkák - úgymint fák és növények ültetése - az elkövetkezendő időszakban is zajlani fognak, a BKK szerint a gyalogosforgalmat jelentősen nem akadályozzák majd.
Így újul meg a Széll Kálmán térA Széll Kálmán tér felújítása már túlvan a félidőn. A sok bontás után elkezdődött az építési fázis, hogy Buda egyik legforgalmasabb csomópontja tavaszra elnyerje a végső formáját. Mi minden történt eddig? Nézzétek meg a Postapalota tetejéről készített timelapse videónkat! A www.bkk.hu/szellkalmanter/idovonal/ oldalon pedig minden részletet megtudhattok az eddig elvégzett munkákról.
Posted by BKK - Budapesti Közlekedési Központ on 2015. szeptember 21.
Nemrég nevezték meg a projekt végleges befejezésének dátumát is, a tevek szerint jövő májusra újul meg teljeskörűen a tér. A Budán lévő többi munkavégzés is lassan a végéhez közeledik, hiszen, ha minden jól megy, Karácsonyig, december 23-ára elkészül a budai fonódó villamoshálózat. A Lánchídnál, a Clark Ádám téri aluljárónál várhatóan jövő márciusban fejeződnek be a munkálatok.
A fonódó villamoshálózat célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak összekötésével "átszállásmentes" kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A projektben a 17-es villamos egyesül három dél-budai járattal. Óbudáról átszállásmentes kapcsolat létesül a Batthyány téren, illetve a Széll Kálmán téren keresztül, a Móricz Zsigmond körtér érintésével Budafok, valamint Kelenföld felé.
Augusztus elején megnyitották a 4-6-os villamos végállomását
Forrás: BKK
Fotó, videó: BKK
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?