Új beléptető csarnokot kapott az amszterdami Van Gogh Múzeum

Húszmillió euróért, átszámítva 6,3 milliárd forintért építettek új beléptető csarnokot a patinás amszterdami Van Gogh múzeum. Összefoglaltuk a lényeget.

2015. szeptember 04.

Húsz millió euróért, vagyis 6,3 milliárd forintért építettek új beléptető csarnokot az amszterdami Vincent Van Gogh Múzeumhoz.

Az ellipszisformájú, nagy üvegfelületekkel rendelkező, világos épületet Kurokava Kiso, a 2007-ben elhunyt japán építész irodája tervezte, és szombattól vehetik használatba a világ legnagyobb Van Gogh-gyűjteményének látogatói. A beruházás eredményeként várhatóan megszűnnek a végeláthatatlan sorok az évente 1,6 millió látogatót fogadó közgyűjtemény előtt.

Az új beléptető csarnok

"Sürgősen szükségünk volt egy szebb és nagyobb áteresztőképességű bejáratra" - mondta Axel Rüger múzeumigazgató az új beléptető épület szeptember elején tartott bemutatásakor. Az igazgató elmondása szerint a jövőben a látogatók az eddiginél sokkal gyorsabban jutnak be a múzeumba, sorban állás csak akkor fordulhat elő, ha az épületben tartózkodók száma átlépi a tűzoltóság által engedélyezett felső határt. A belépőjegyet továbbra is a szabadtéri jegypénztáraknál kell megváltani. Az új, nagy előcsarnokban akár kongresszusokat is rendezhetnek majd.

Az amszterdami múzeumban látható a világ legnagyobb Van Gogh-gyűjteménye, 200 festményen kívül 400 rajz. A látogatók több mint 80 százaléka külföldi. 

Fotó: Larryspeck.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©