Új irodaház épül, és a reptér is megújul Debrecenben
2018. január 05.
Begyorsít Debrecen; az év második felére készül el a város új 22 ezer négyzetméter alapterületű, A kategóriás irodaháza, és indulhat a reptér fejlesztése is.
Az „A” kategóriás Forest Offices Debrecen modern megjelenésével és műszaki tartalmával Debrecen új üzleti központjának meghatározó szereplője lesz. A már a magasépítési munkálatoknál tartó építkezés végén elkészülő épület három szárnyból fog állni. Az irodakomplexum földszint + 5 emeleten, szárnyanként egy szinttel csökkenő, összesen 22 ezer négyzetméternyi, irodaterület lesz, az épület emellett 198 darab mélygarázsban található parkolóhelyet is biztosít. Az irodaház maximális telítettségének elérése érdekében folyamatosan tárgyalnak a a potenciális bérlőkkel.
A komplexum környezetbarát, energiahatékony építészeti megoldásokkal, világos belső terekkel, zöldtetővel, terasszal, kávézóval és étteremmel hangulatos környezetet teremt a nagyerdei övezetben. Ezáltal a környéknek új arculata alakul ki, igazodva a környezetében lévő új, modern épületekhez (Campus, Főnix Csarnok, Debreceni Sportuszoda). A Debreceni Vagyonkezelő Zrt. és a Hunép Universal Építőipari Zrt. együttműködésében 10 milliárd forintért készül el az irodaház, amelyet a BORD Építész Stúdió Kft. tervezett. A LEED Gold minősítésű épületet a tervek szerint 2018. III. negyedévében adják át.
Az átadás után 2000-2500 új munkahely létesül majd itt az SSC-ipar számára. Az új irodakapacitásokkal együtt már elérheti a hatezret a szolgáltató központokban dolgozók száma a cívis városban. Ez a fejlesztés már budapesti, és így európai mércével is jelentős beruházásnak számít. Az alaprajzi kialakításnál törekedtek arra, hogy a modern munkahelyi trendek érvényesülhessenek, így flexibilis irodákat lehet kialakítani a belső terekben.
Az épülő Forest Offices Debrecen 2018. január 4-én.
A debreceni reptér
Nemcsak az irodapiac fejlődik a megyeszékhelyen. Ezzel kapcsolatos hír, hogy az Európai Bizottság is jóváhagyta decemberben a debreceni repülőtérnek szánt mintegy 1,2 milliárd forint állami támogatást, miután úgy találta, hogy a repülőtér infrastrukturális fejlesztésére szánt hozzájárulás megfelel az uniós állami támogatásokat célzó szabályozásnak.
A reptér modernizálása több elemből áll. A repülésbiztonság növelése érdekében olyan műszert telepítenek, amely a repülőgépek rossz látási viszonyok közötti landolását segíti elő, újjáépítik a biztonsági korlátokat, valamint egy új hidat építenek, amely a terminálokat köti majd össze.
A Debrecen Airport legutóbbi tájékoztatása szerint a schengeni kritériumoknak is megfelelő repülőtér forgalma 2017-ben az előzetes számítások szerint már átléphette a 300 ezres főt. A létesítményről számos várost el lehet érni, tavaly év végén landolt a WizzAir Debrecen-Moszkva járatának első repülőgépe. A társaság a főszezonban heti tíz járatot közlekedtet Debrecen és London-Luton között, heti hármat Eindhovenbe, és kétszer közlekednek hetente a repülők Debrecen és Milánó, Párizs, Tel-Aviv és Malmö között.
A repülőtér másik stratégiai partnere, a Lufthansa heti három alkalommal közlekedtet menetrend szerinti járatokat a hajdú-bihari megyeszékhely és München között. Májustól a nyár folyamán rendszeres német beutazó charter járatok mellett nyáron a török riviérára, Korfura, Zakynthosra és Bulgáriába is biztosítottak járatokat Debrecenből.
A Debreceni nemzetközi repülőtér látképe
Forrás: Mti, Dehír.hu
Fotók: MTI/Czeglédi Zsolt, Debrecen.hu
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?