Út és vasútépítési boom?

Az elindult út és vasútépítések rekordot döntöttek az idei első negyedévben.

2018. május 28.

Az elindult út és vasútépítések rekordot döntöttek az idei első negyedévben, az eddigi, 2014. második negyedéves legmagasabb 224 milliárdos összeggel szemben 33,6 százalékkal magasabb értékben kezdődtek meg kivitelezések a szektorban az ibuild.info építési projektadatbázisban szereplő adatok szerint. A jelentős bővülésben az elindult új út- és vasút projektek egyaránt szerepet játszottak, de különösen kiugrónak számított az elindult vasútépítési munkák értéke. 

2014 első negyedévét leszámítva még nem kezdődött el ennyi útépítési projekt az év első negyedévben Magyarországon, mint az idei első három hónapban, értékük közelítette a 83 milliárd forintot. A magas összegben jelentős szerepet játszott több nagyobb projekt elindulása, mint a közel 52 milliárd forintos bekerülésű értékű M85 gyorsforgalmi út továbbépítése Csorna II. - Pereszteg - Sopron kelet - Sopron országhatár helyszínekkel, de szintén kezdetét vette a 17,5 milliárd forintos bekerülésű összegű 76. számú főút M7-es autópálya és Keszthely közötti szakaszának építése, valamint az M15 autóút M1 autópálya-Rajka országhatár közötti részének építése.

Az útépítési lendület pedig várhatóan nem csökken, a második negyedév számai is magasak maradhatnak több további nagy projekt megkezdésének köszönhetően. Áprilisban indult el ugyanis a több mint 40 milliárd forintból megvalósuló az M8 gyorsforgalmi út és az M44 autóút III. szakaszának építése, de szintén kezdetét vette a M0 gyorsforgalmi út déli szektorának (M6 és 51. főút közötti) felújítása, valamint útjára indult az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd-Abony közötti szakaszát érintő projekt is.

A vasútépítések esetében tapasztalható ugrásszerű növekedést jól szemlélteti, hogy a szektorban a 4-es metró beruházás 2006-os elindulásakor volt utoljára ilyen jelentős összegű beruházás-indítás hazánkban, és az idei első negyedév Aktivitás-Kezdés értéke ezt az évet leszámítva valamennyi év teljes összegét is meghaladta, miután összesen közel 218 milliárd forint értékben indultak el projektek 2018 januárja és márciusa között. Akárcsak az útépítések esetében, a vasútépítések hirtelen megugrását is több nagyobb projekt megkezdése okozta. Az idei első negyedévben vette kezdetét a több mint 127 milliárd forintos bekerülésű összegű 80. számú vasútvonal Rákos-Hatvan vonalszakaszának építése, illetve a több mint 87 milliárd forintos értéket képviselő Kelenföld-Pusztaszabolcs közötti vasúti fővonal szakasz építésének II. üteme. 

Forrás: EBI Építésaktivitási Jelentés

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©