Átalakulás várható a Doosan Cégcsoportban
2020. április 07.
A Doosan Heavy Industries & Construction nagy nyomás alatt áll annak érdekében, hogy válassza le leányvállalatait, a Doosan Infracore (korábban Daewoo Heavy Industries & Machinery) és a Doosan Bobcat cégeket annak érdekében, hogy az egész cégcsoport a felszínen tudjon maradni - írja a Korea Times.
A két leányvállalat stabil vállalkozásnak tekinthető. "A vállalati átszervezés első lépése az, hogy leválasszuk az eredményesen működő társaságokat az anyavállalatról" - mondta a Doosan Heavy egyik képviselője, akit a Korea Times idéz.
A Doosan Heavy gazdálkodása ugyanis a szakadék szélén táncol. A cég adóssága háromszorosa a készletek értékének, miközben a cég tavaly veszteségeket könyvelt el. Ez nagyon jelentős kockázat, a társaság tőkeszerkezete instabillá vált. A hitelezők aggodalmainak enyhítése érdekében a konglomerátum úgymond "finomra hangolja" kilábalási tervét, hogy az megfeleljen a hitelezők elvárásainak - folytatja a társaság képviselője.
A Doosan Heavy a Doosan Infracore legnagyobb tulajdonosa, a részvények több, mint 36 százalékával. A Doosan Infracore viszont 51,05 százalékos részesedéssel rendelkezik Doosan Bobcat-ben. A vertikális tulajdonosi struktúra miatt a Doosan Heavy hitelkockázata átterjedhet a stabilan működő leányvállalatokra.
Az átstruktúrálás egy befektetési társaság létrehozását jelentené, amely megkapja az anyavállalat részesedését a Doosan Infracore-ban és a Bobcat-ban, ezzel védve őket a Doosan Heavy likviditási kockázataitól. Egy másik forgatókönyv szerint a Doosan Corporation, a cégcsoport „feje”, megvásárolja a Heavy részesedését a két leányvállalatban. Ez kisegítené a Doosan Heavy-t, és megóvná a Doosan Infracore-t és a Doosan Bobcat-et az anyavállalat pénzügyi kockázataitól.
Korea Times, 2020. április 3.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?